خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

ایجاد یک رشته فنی‌وحرفه‌ای در هر دبیرستان

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۲۹

عداد کلاس‌های مدارس شاهد از ۹ هزار کلاس به ۱۴ هزار ۵۰۰ کلاس افزایش یافته است و دانش‌آموزان آن نیز ۱۰۰ درصد رشد داشته است و این امر حاکی از استقبال عمومی اولیا و اعتماد آنان به این مدارس است.

ایلنا: وزیر آموزش و پرورش به وجود رقابت سالم و فشرده بین مدارس اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا در هر دبیرستان یک رشته فنی‌و‌حرفه‌ای دایر شود.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در نشست اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، ارتقای جایگاه معلم و مهندسی نیروی انسانی را حرف اول و آخر وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار داشت: ارتقای جایگاه معلم، تحولی نو در آموزش و پرورش ایجاد می‌کند که آثار و برکات آن، سال‌ها بعد خود را نشان خواهد داد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای در راستای نیل به خودکفایی کشور، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا در هر دبیرستان یک رشته فنی‌و‌حرفه‌ای دایر شود؛ ‌همچنین مجوز لازم جهت دایر کردن پایه اول متوسطه نیز صادر شده است.

حاجی‌بابایی با استناد به آمار و ارقام منتشر شده، تصریح کرد: آموزش و پرورش در سال‌های اخیر از نظر کمی و کیفی رشد چشمگیری داشته است؛ به عنوان مثال تا سال ۸۸ تنها ۹۲ مرکز سمپاد وجود داشته که ۱۱۴ مرکز به آن افزوده شده و هم اکنون ۲۰۶ منطقه و شهر از مدارس سمپاد برخوردارند و دانش‌آموزان آن از ۶۰ هزار نفر به ۱۵۰ هزار نفر تا مهر ۹۲ افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: تعداد کلاس‌های مدارس شاهد از ۹ هزار کلاس به ۱۴ هزار ۵۰۰ کلاس افزایش یافته است و دانش‌آموزان آن نیز ۱۰۰ درصد رشد داشته است و این امر حاکی از استقبال عمومی اولیا و اعتماد آنان به این مدارس است.

وزیر آموزش و پرورش به وجود رقابت سالم و فشرده بین مدارس اشاره کرد و افزود: از این پس مدارسی موفق به جذب دانش‌آموز بیشتر می‌شوند که از کیفیت آموزشی و پرورشی برخوردار باشند.

وی با مهم خواندن هوشمندسازی مدارس تصریح کرد: مدارس به ویژه مدارس سمپاد و شاهد باید به بر‌ترین تکنولوژی روز تجهیز شوند تا بستر رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان ایران اسلامی به بهترین وجه فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز