خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

هیچ دانشگاهی حق تعطیلی در ایام انتخابات را ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۲۳

کجای بخشنامه ابلاغی ما گفته شده است که امتحانات را حتما قبل از انتخابات برگزار کنید ما تنها گفته‌ایم که امتحانات در یک بازه زمانی برگزار نشود.

ایلنا: وزیر علوم تحقیقات و فناوری تاکید کرد: ‌ هیچ دانشگاهی چه امتحانات را قبل از ۲۰ خرداد برگزار کند و یا بعد از ۲ تیر، حق تعطیلی ندارد و در ایام انتخابات حتما دانشگاه‌ها باز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کامران دانشجو در اولین نشست روسای دانشگاه‌ها در سال ۹۲ که در محل پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برگزار شد در واکنش به برخی اعتراض‌ها مبنی بر برگزاری زودهنگام امتحانات در برخی دانشگاه‌ها به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر تصمیمی که بگیریم یک عده‌ای قلیل اما پرسرو صدا حرف خودشان را می‌زنند حتی اگر هیچ تصمیمی هم در این زمینه نمی‌گرفتیم باز هم این عده ااعتراض می‌کردند که چرا در زمان برگزاری انتخابات، امتحان پایان ترم برگزار می‌کنیدچراکه دانشجویان باید فکرشان آزاد باشد و در ستاد‌ها امکان فعالیت داشته باشند.

وی تصریح کرد: ‌ الان BBC و VOE، طرفدار علم در ایران شده‌اند مقداری درایت و عقل کافی است که تریبون‌هایی که مبارزه با پیشرفت علم در ایران را جزء برنامه‌های خود قرار می‌دهند چگونه اکنون این ادعا را دارند.

وی با تاکید براینکه آن‌ها اصلا چه کاره هستند که از آن سوی آب، دلشان برای وضعیت علم در ایران سوخته است، افزود: با توجه به جهش علمی که ایران در این ۴ سال داشته است تاکنون کدامیک از این شبکه‌ها صحبت از خوب بودن این جهش علمی به میان آورده‌اند.

وزیر علوم تصریح کرد: ‌جالب اینجاست برخی خبرگزاری‌های داخلی به این موضوع دامن می‌زنند شما خودتان قضاوت کنید اگر ما اقدام به این تصمیم نمی‌گرفتیم آیا نمی‌گفتند که چرا اجازه نمی‌دهید دانشجویان به هنگام ایام انتخابات راحت فعالیت کنند.

دانشجو با تاکید بر اینکه اگر دشمن این کار‌ها را نکند دشمن نیست اما انتظار از خودی چیز دیگری است که نباید در زمین دشمن بازی کند، افزود: ‌خبرگزاری‌های داخلی باید این را بفهمند که اگر آن‌ها بی‌جهت خود را از این موضوع ناراحت نشان می‌دهند چرا این کار را می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: دانشجویان و دانشگاهیان به هیچ عنوان در زمین دشمن بازی نکردند و از همه آن‌ها تشکر می‌کنم چرا که بسیار هوشیارانه برخورد کردند.

وی با اشاره به بخشنامه‌ای که در مورد چگونگی برگزاری امتحانات پایان ترم در زمان انتخابات به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است گفت: کجای این بخش نامه گفته شده است که امتحانات را حتما قبل از انتخابات برگزار کنید ما تنها گفته‌ایم که امتحانات در یک بازه زمانی برگزار نشود.

وزیر علوم تاکید کرد: ما کاملا توانایی این را داریم که در حین برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، امتحانات را برگزار کنیم و هیچ واهمه‌ای از این موضوع نداریم زیرا به عقلانیت جامعه دانشگاهی ایمان داریم.

دانشجو با اشاره به بعضی موضع گیری‌ها مبنی براینکه با برگزار کردن امتحانات قبل از انتخابات ریاست جمهوری شور و نشاط انتخاباتی کم می‌شود،گفت: اگر این گونه فکر می‌کنند ما می‌توانیم همه روزه امتحان بگذاریم تا شور انتخابات بیشتر شود.

دانشجو در مورد تصمیم وزارت علوم در این مورد که در ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری،امتحانات پایان ترم برگزار نشود گفت: ‌زیرا ما فکر می‌کردیم اگر در ایام انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه‌ها امتحان برگزار شود مشارکت و فعالیت‌های انتخاباتی کاهش می‌یابد.

وزیر علوم با تاکید براینکه فعالیت انتخاباتی به صورت فعال باید در دانشگاه‌ها برگزار شود افزود: خوابگاه‌ها نیز کاملا باید فعال باشند و هیچ خوابگاهی حق تعطیلی ندارد.

وزیر علوم در ادامه به توطئه‌های دشمنان اشاره کرد و افزود: در زمان‌های متفاوت دشمن به گونه‌های متفاوت عمل می‌کند وهر چه به سمت برگزاری انتخابات نزدیک می‌شویم دشمنی خود را مطابق‌‌ همان فضا نشان می‌دهند.

وی تصریح کرد: اینطور نیست که دشمن همیشه یک ترفند را به کار ببردبلکه باید بدانیم که آن‌ها پیچیده‌تر عمل خواهند کرد و مسلما دیگر از روش‌های گذشته استفاده نمی‌کنند و روش‌های جدیدی را دنبال می‌کنند از همین رو ما باید بیشتر هوشیار باشیم.

دانشجو در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها نسبت به کاندیدا‌ها بی‌طرف هستند اما نسبت به نظام و چارچوب‌های آن مگر می‌شود که بی‌طرف باشند، افزود: هیچ مسئول دانشگاهی حق ندارد طرف کاندیدایی را بگیرد اما ما نسبت به نظام مسئولیت داریم و اجازه نخواهیم داد که نظام و آرمان‌های آن را به بهانه‌های واهی مخدوش کنند.

وی در ادامه به شاخصه‌های شور و نشاط انتخاباتی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: حاکمیت عقلانی در فعالیت سیاسی به جای هیجانات کاذب، حفظ آرامش در سخنرانی‌ها به جای کف و سوت و آتش زدن عکس، احترام به عقاید دیگران به جای توهین، نقد منصفانه به جای سیاه نمایی، رفتار کردن در چارچوب نظام به جای زیر سوال بردن آن، شفاف کردن فاصله با دشمن، رعایت هنجار‌ها و آموزه‌های دینی به جای حمله به آن‌ها از جمله این شاخص‌ها هستند.

وزیر علوم با اشاره با اینکه بیش از ۲۰۰ جلسه پیرامون انتخابات طی این دو ماه در دانشگاه‌ها برگزار شده است افزود: شور و نشاط همراه دینداری و عقلانیت را شایسته نظام می‌دانیم و همین را دنبال می‌کنیم.

دانشجو با تاکید بر اینکه دانشگاه موظف است فضا را برای برگزاری انتخابات آماده‌تر کند، افزود: دانشگاه نمی‌تواند میتینگ انتخاباتی و یا ستاد انتخاباتی فردی باشد.

وی با اشاره به اینکه هر کاری که دشمن در این ۴ سال با وزارت علوم می‌خواست انجام داد گفت: از ترور فیزیکی تا ترور شخصیت همه کار کردند تنها برای اینکه چهره این مجموعه خدوم را مخدوش کنند.

دانشجو تاکید کرد: دلیل ناراحتی آن‌ها فقط به دلیل پیشرفت‌های علمی و همچنین اجرای آموزه‌های دینی از سوی وزارت علوم است.

وزیر علوم با اشاره به جوسازی ها و برخی تحلیل‌ها در ارتباط با نامه رئیس جمهور به وی مبنی بر برکناری روسای دانشگاه‌های تهران و مدرس گفت: تحلیل شده بود که این‌ها با هم ساخت و پاخت کرده‌اند اما باید در این زمینه بگویم؛ ذهن بیمار، تحلیل بیمار هم بیرون می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز