خبرگزاری کار ایران

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

تشکل‌های دانشجویی کاندیدا‌ها را پای میز ارائه برنامه بکشند

کد خبر : ۶۷۸۰۱

قطار انقلاب در طی این ۳۴ سال هیچگاه از مسیر خود منحرف نشده است/ قبل از انقلاب در رده بندی علمی جهان هیچ جایی نداشتیم.

ایلنا: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر لزوم حفظ آرامش و فضای منطقی در انتخابات پیش رو گفت: تشکل‌ها و سایر گروه‌های فعال در دانشگاه‌ها، کاندیدا‌ها را پای میز ارائه برنامه بکشند و از آن‌ها برنامه‌هایشان را بخواهند و به شعارهای کلی بسنده نکنند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها (ماوا)، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان در سی وچهارمین نشست مسئولان دفا‌تر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها که در مشهد مقدس برگزار شد، در تبیین مفهوم شعار سال ۹۲، حماسه سیاسی -حماسه اقتصادی به آیه ۱۸۶ سوره آل عمران اشاره کرد و افزود: در این آیه به مشکلات مالی، خطرهای نظامی، جان دادن در راه خدا، جنگ روانی، مباحث سیاسی و اذیت‌هایی که به مومنان از طرف مشرکان وارد شده اشاره می‌شود، اما ادامه آیه مهم‌تر است که با آن حماسه اتفاق می‌افتد «وَ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا فَإِنَّ ذلِکَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ» یعنی صبر و پایداری کنید و از مرزهای تقوا عبور نکنید و اصول خود را حفظ کنید. این از کارهای بسیار مهم در وضعیت کنونی کشور است.

وی در تحلیل وضعیت موجود کشور به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام در فروردین ماه امسال اشاره و خاطرنشان کرد: سه نکته مهم در فرمایشات ایشان وجود داشت؛ نکته اول اینکه ایشان فرمودند: راز موفقیت همه شما در حفظ انگیزه‌های دینی و انقلابیتان است، مراقب باشید که سست نشوید، انقلاب ما جنگ اراده‌ها بود. همانگونه که امام راحل (ره) با اراده مستحکم خود توانست یک ملت را به قیام وادارد و پیروز شود.

حجت الاسلام محمدیان به فراز دیگری از سخنان رهبرمعظم انقلاب اشاره کرد و افزود: فراز دوم فرمایشات رهبر معظم انقلاب این بود که تدبیر داشته باشید و هرکس در حوزه مسئولیت خودش یک نقشه جامع داشته باشد و بداند که در هر مرحله‌ای چه خواهد کرد. از این نکته مقام معظم رهبری می‌توان نتیجه گرفت دارا بودن نگاه کلان و داشتن برنامه‌ای بلند مدت می‌تواند ما را به افق‌های موفقیت نزدیک‌تر کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فراز سوم بیانات رهبر انقلاب درخصوص توکل به خداوند و اعتماد به وعده‌های الهی گفت: ما به قدری در این سی وچهار سال تحقق وعده‌های الهی را دیده‌ایم که حجت برما تمام شده است، مبادا به خدا سوظن داشته باشیم، چراکه طبق آموزه‌های قرآن اگر به خداوند سوء ظن داشته باشیم ازرحمت او محروم خواهیم شد.

وی در ادامه گفت: در شرایط فعلی کشور نباید موضع ما انفعالی باشد، بلکه رویکرد ما بایستی فعالانه بوده و از زاویه امید نسبت به آینده و با اعتماد به وعده‌های الهی حرکت کنیم. ۳۴ سال است که با عنایت خداوند، ما از امتحان‌های مختلف سربلند بیرون آمده‌ایم. اگر به وعده‌های بزرگ الهی نظر داشته باشیم موفق و سربلند خواهیم بود.

حجت الاسلام محمدیان ادامه داد: انقلاب ما همچون یک سیل است که راه خودش را باز کرده و پیش می‌رود و در این مسیر هیچ بن بستی وجود ندارد؛ تا بحال نیز طی این ۳۴ سال به بن بست نرسیده‌ایم. البته براساس آموزه‌های قرآنی اگر زمانی هم به ظاهر با بن بست مواجه شویم با توکل به خدا و امدادهای الهی مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: قطار انقلاب در طی این ۳۴ سال هیچگاه از مسیر خود منحرف نشده است. نظام جمهوری اسلامی توانایی بالایی از خود برای مدیریت مشکلات نشان داده و مردم به نظام و رهبر معظم انقلاب اعتماد کامل دارند؛ لذا کسانی که دم از بحران بی‌اعتمادی می‌زنند در واقع خودشان دچار بحران بی‌اعتمادی شده‌اند نه کشور و مردم.

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به برخی آمارهای پیشرفت جمهوری اسلامی در حوزه علم و فناوری و دانشگاه‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: قبل از انقلاب کمتر از ۳۰ دانشگاه جامع در کشور داشتیم و هم اکنون بیش از ۲۰۰ دانشگاه جامع در کشور داریم؛ اوایل انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو داشتیم و اکنون حدود ۴ میلیون و نیم دانشجو داریم؛ ابتدای انقلاب حداکثر ۵ هزار استاد داشتیم و در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار استاد در دانشگاه‌های کشور مشغول به تدریس هستند. قبل از انقلاب حتی یک شرکت دانش بنیان هم نداشتیم اما هم اکنون ۹ هزار شرکت دانش بنیان در کشور در حال فعالیت هستند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: هم اکنون سهم ما در تولید علم در سطح جهانی ۲ درصد است و برطبق آمارهایی که مراجع خارجی تا آخر سال ۹۰اعلام کرده‌اند ایران رتبه ۱۷ علمی دنیا را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که قبل از انقلاب در رده بندی علمی جهان هیچ جایی نداشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان ادامه داد: از جهت تاثیرگذاری سیاسی نیز وضعیت ما در منطقه حائز اهمیت است، حرکت انقلاب ونظام رو به رشد و پیشرفت بوده است، البته ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که باید با تدبیر از آن‌ها عبور کرد.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو اظهار کرد: این دوره مهم‌ترین انتخابات در تاریخ انقلاب نیست، اما به نوعی پیچیده‌ترین انتخابات خواهد بود، استکبار جهانی با توجه به تجربه فتنه ۸۸ از یک سو و فشار و تحریم‌های اقتصادی از سوی دیگر؛ دنبال ایجاد بهانه‌هایی است تا افکار عمومی را از مسائل اصلی غافل کند و تلاش دارد از فرصت انتخابات به نفع مطامع خودش استفاده کند. لذا نیروهای انقلاب در این برهه باید با بصیرت تحرکات دشمن را رصد کنند تا رسانه‌های وابسته به دشمن نتوانند با سیاه نمایی و دلسرد کردن مردم به انتخابات خدشه‌ای وارد کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: با توجه به این رویکرد دشمن که البته موضوع تازه‌ای هم نیست، مسئولان می‌توانند با همدلی و وحدت بهانه دست دشمنان ندهند و همه توان خود را صرف حل مشکلات مردم و اولویت‌های کشور نمایند.

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به حضور پررنگ و معنادار مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۱، ابراز امیدواری کرد مردم در انتخابات ریاست جمهوری نیز حماسه سیاسی خلق خواهند کردو گفت: حضور گسترده و جدی مردم در انتخابات مهم‌ترین راهبرد نظام در انتخابات است، چراکه حضور مردم و مشارکت آحاد ملت در انتخابات، پشتوانه و سرمایه اصلی نظام است که انشاء ا... توطئه‌های دشمنان را نقش برآب خواهد کرد.

وی با تاکید برلزوم رعایت انصاف و تقوا در نقد عملکرد دولت‌های گذشته و فعلی اظهار کرد: نباید تنها به ضعف‌ها و کمبود‌ها پرداخت، بلکه بایستی نقاط قوت و ضعف با رویکردی واقع گرایانه در کنارهم دیده شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه خاطرنشان کرد: صیانت از قانون و تاکید بر قانون مداری و حمایت از اصل نظام و آرمان‌های انقلاب به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم دانشگاهیان درباره کاندیدا‌ها و جریان‌های سیاسی در انتخابات پیش رو است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان بر لزوم حفظ آرامش و فضای منطقی در انتخابات تاکید کرد و گفت: تشکل‌ها و سایر گروه‌های فعال در دانشگاه‌ها کاندیدا‌ها را پای میز ارائه برنامه بکشند و از آن‌ها برنامه‌هایشان را بخواهند و به شعارهای کلی بسنده نکنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها؛ انتخابات را فرصت مناسبی برای رشد سیاسی دانشگاهیان برشمرد و تصریح کرد: انتخابات برای تشکل‌های دانشجویی یک گردنه محسوب می‌شود که بایستی تشکل‌ها از آن به سلامت عبور کنند و مراقبت نمایند که موجودیت و انسجام تشکل فدای یک انتخابات نگردد.

وی در پایان تصریح کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با دعوت از تمامی دانشگاهیان برای حضور فعال و تاثیرگذار در انتخابات ریاست جمهوری وهمچنین با حمایت از همه برنامه‌هایی که در دانشگاه‌ها برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن انتخابات انجام می‌گیرد. در عین حال از هیچ کاندیدای مشخصی طرفداری نمی‌کند و همچنین از جریانات سیاسی طرفداران کاندیدا‌ها نیز جانبداری نخواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز