خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل خبرداد:

اجرای پروژه‌های مشترک میان دانشگاه چینهوا و دانشگاه‌های ایران

کد خبر : ۶۷۸۲۴

مساعدت چین جهت تسهیل در صدور ویزا برای همسران دانشجویان ایرانی با توجه به اهمیت اساس خانواده در ایران از دیگر تصمیمات اتخاذ شده بود.

ایلنا: قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از فراهم ساختن زمینه‌های همکاری برای اجرای پروژه‌های مشترک میان دانشگاه چینهوا و دانشگاه‌های ایران در زمینه‌های فناوری، انجام پروژه‌های مشترک از طریق فرصت‌های مطالعاتی برای استادان ایرانی در کشور چین خبرداد.

قربانی درگفت‌وگو با ایلنا با اشاره به مصوبات و طرحهای پیشنهادی درنشست کامران دانشجو با رئیس دانشگاه چینهوا گفت: اجرای پروژه‌های مشترک در زمینه نانو، آی-تی، علوم‌شناختی، طب سنتی، هوا و فضا با گرنت مشترک، تشکیل کارگروه مشترک بین دو یا سه دانشگاه ایران و چین و برگزاری سمینار مشترک بین دانشمندان ایرانی و چینی، از مهم‌ترین مصوبات این دیدار به شمار می‌آید، همچنین مقرر شد به منظور عملیاتی شدن این مصوبات جلسه‌ای با حضور معاون وزیر علوم و فناوری چین، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکزی همکاریهای فناوری و نوآوری ایران برگزار شود.

این مقام مسئول وزارت علوم همچنین به دیدار کامران دانشجو با وزیر آموزش چین که متولی آموزش در سطح دبستان‌ها، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های این کشور است، اشاره کرد و درباره مهم‌ترین تصمیمات اتخاذ شده در زمینه گسترش زبان چینی در دانشگاههای ایران، اظهار داشت: در اولویت قرار دادن دانشگاه‌های چین در بحث اداره کل بورس وزارت علوم با تاکید بر اعزام ۱۰۰ تا ۲۰۰ دانشجوی بورسیه طی سال جاری به شرط تحصیل دانشجویان ایرانی در دانشگاههای توانمند چین، متقابلاً هم این کشور تعدادی دانشجوی بورسیه در حوزه زبان و ادبیات فارسی به ایران اعزام خواهد کرد.

وی در ادامه از اعزام ۵۰ دانشجوی دکتری به صورت بورسیه در رشته‌های نانو، هوافضا، علوم‌شناختی از سال آینده به چین و توسعه همکاری‌ها بین دانشگاه چینهوا و دانشگاه‌های کشورمان از جمله دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف و تهران در زمینه‌های خاص خبر داد.

قربان  درخاتمه خاطرنشان کرد: مساعدت چین جهت تسهیل در صدور ویزا برای همسران دانشجویان ایرانی با توجه به اهمیت اساس خانواده در ایران از دیگر تصمیمات اتخاذ شده بود، همچنین ارائه تسهیلات بیشتر برای دانشجویان ایرانی همانند دانشجویان غیرایرانی و احترام مسئولان چینی به فرهنگ و سنن ایرانی نیز مورد بحث قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز