خبرگزاری کار ایران

عضو کانون صنفی معلمان درگفتگوبا ایلنا:

افزایش حقوق بدی آب و هوای معلمان شهرستان‌ تقریبا حذف شده است

asdasd

چند روز گذشته که حکم کارگزینی سال ۹۱ برای معلمان صادر شد، بدی آب و هوا برای معلمان شهرستان‌ها به جزتهران به چیزی حدود ۵ هزار تومان تنزل یافت و به عبارتی تقریبا حذف شده است/ با وجود تورم ۲۵ درصدی، حقوق معلمان امسال تنها ۳ تا ۵ درصد افزایش یافته است.

عضو کانون صنفی معلمان گفت: درحالی که درسومین حکم کارگزینی معلمان در دی ماه سال گذشته به طور متوسط ۱۲۰هزارتومان افزایش حقوق به معلمان شهرستان‌ها تعلق گرفت این رقم درحکم کارگزینی سال ۹۱ تقریبا حذف شده است.


مهدی بهلولی در گفت‌و‌گو با ایلنا به توضیحات بیشتری دراین زمینه پرداخت و گفت: در دی ماه سال گذشته سه بار حکم کارگزینی برای معلمان زده شد به طوری که در هر یک از حکم‌ها ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان به منظور بدی آب و هوا به حقوق معلمان شهرستان‌ها به جز تهران اضافه شد اما درحکم سوم این افزایش حقوق یکباره به طور متوسط به۱۲۰ هزار تومان رسید.


وی خاطرنشان کرد: چند روز گذشته که حکم کارگزینی سال ۹۱ برای معلمان صادر شد،  بدی آب و هوا برای معلمان شهرستان‌ها به جزتهران به چیزی حدود ۵ هزار تومان تنزل یافت و به عبارتی تقریبا حذف شده است.


عضو کانون صنفی معلمان درادامه از افزایش ۳ تا ۵ درصدی حقوق معلمان در سال ۹۱ خبرداد و افزود: با وجود تورم ۲۵ درصدی اما حقوق معلمان امسال تنها ۳ تا ۵ درصد افزایش یافته است.


بهلولی خاطرنشان کرد: اینکه بعد از ۵ ماه از شروع سال جدید حکم‌های کارگزینی برای معلمان زده شده است در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه تاریخ اجرای حکم‌های کارگزینی سال ۹۱ باید از ۹۱/۱/۱ باشد اما شاهد هستیم که اجرای این حکم از ۹۱/۴/۱ زده شده است.


عضو کانون صنفی معلمان با اشاره به اینکه یعنی تا سه ماهه اول امسال دریافتی معلمان بنا به حقوق سال گذشته آن‌ها بوده است، ‌تصریح کرد: درحالی که این موضوع با قوانین بودجه کشور تعارض دارد زیرا قوانین بودجه سالانه تصویب می‌شود و از ۹۱/۱/۱ باید اجرایی شود.


وی با بیان اینکه این موضوع نارضایتی و ناباوری در بین معلمان ایجاد کرده است، افزود: فرهنگیان از اقشاری هستند که نسبت به سایر کارمندان دولت دستمزد پایین تری را دریافت می‌کنند پس چرا باید با حقوق ناچیز آن‌ها بازی شود؟


بهلولی تاکید کرد: وزیر آموزش و پرورش نماینده معلمان در هیات دولت است از همین رو باید ازشان و حقوق معلمان دفاع کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز