خبرگزاری کار ایران

با انعقاد تفاهمنامه میان مجلس شورای اسلامی و دانشگاه آزاد؛

امکان ارتقای تحصیلی کارکنان مجلس شورای اسلامی فراهم شد

کد خبر : ۷۸۰۹۸

از آنجایی که اخذ مجوز برای تاسیس رشته تخصصی در حوزه قانونگذاری زمانبر است پیشنهاد می‌کنم دوره‌ای کوتاه مدت برای کسانی که در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی مسئولیت دارند، برگزار شود.

ایلنا: معاون آموزشی دانشگاه آزاد با اشاره به امکان ارتقای تحصیلی کارکنان مجلس شورای اسلامی، گفت: هر سازمان پویا به دنبال نیروی انسانی کارآمد است و قطعا این بستر میسر نمی­‌شود، مگر این که زمینه­‌های آموزش این افراد جهت ارتقا فراهم شود.

به گزارش ایلنا، حسین بلندی در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری­‌های آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه آزاد و مجلس شورای اسلامی، انعقاد این تفاهمنامه را حرکتی بسیار اصولی و با ارزش از سوی مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: آنچه مجلس شورای اسلامی مدنظر قرار داده تا بتواند ارتقا تحصیلی، آموزشی و پژوهشی را برای تمامی افرادی که به هر نحوی در مجلس شواری اسلامی فعالیت می‌کنند، فراهم کند حرکتی بسیار مناسب و ارزشمند است.

وی افزود: دانشگاه آزاد نیز با توجه به توانمندی­‌هایی که دارد در این راستا همواره پیش قدم بوده و ما نیز از این پیشنهاد به شدت استقبال می­‌کنیم، خوشبختانه ما امروز تفاهمنامه­‌ای را امضا می­‌کنیم که امکان ادامه تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی برای کارکنان مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.

بلندی انعقاد این تفاهمنامه بین دانشگاه آزاد و مجلس را مهم عنوان کرد و افزود: براساس این تفاهمنامه تمامی کارکنان مجلس شورای اسلامی در آزمون­‌های ورودی دانشگاه آزاد شرکت می‌کنند و شرایط و قوانین دانشگاه نیز در این راستا مورد توجه قرار می‌گیرد، اما نکته حائز اهمیت این است که موضوعات پژوهشی و تحقیقاتی که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به آن توجه می شود، مسائل و نکاتی است که مورد توجه مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: به عبارتی ما با تربیت نیروی انسانی کارآمد به مسائل و موضوعات پژوهشی مورد نیاز مجلس شورای اسلامی پرداخته و آنها نیز از نظرات کارشناسی بهتری در تجزیه و تحلیل برخوردار خواهند شد.

بلندی با تاکید بر اینکه امیدواریم اعضای هیات علمی ما با توجه به تجربیاتی که دارند بتوانند این پروژه‌ها را به خوبی هدایت کنند، تصریح کرد: امید است کارکنان مجلس نیز با حضور در این دوره‌ها از توانمندی­‌های بیشتری برخوردار شوند تا جایگاه رفیعی که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته است، نمایان‌تر شود.

وی با اشاره به درخواست تاسیس رشته­‌های تخصصی قانونگذاری، گفت: از آنجایی که اخذ مجوز برای تاسیس رشته تخصصی در حوزه قانونگذاری زمانبر است پیشنهاد می‌کنم دوره‌ای کوتاه مدت برای کسانی که در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی مسئولیت دارند، برگزار شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد افزود: این دوره‌ها می‌تواند در مدت زمان 2 یا 3 ماهه برگزار شود و از نمایندگانی که سابقه حضور در چند دوره در مجلس شورای اسلامی داشته‌اند به عنوان اساتید این دوره‌ها بهره بگیریم.

همچنین افراشته معاون اجرایی رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، گفت: رییس مجلس شورای اسلامی همواره تاکیدی جدی بر ارتقا تحصیلی و علمی کارکنان مجلس شورای اسلامی داشته‌اند، امروز جای خوشحالی است که می‌توانیم این موضوع را به عنوان شاخصی برجسته از عملکرد دوران ریاست دکتر لاریجانی برشماریم.

افراشته در ادامه افزود: با آمار و اطلاعاتی که از وزارت علوم داریم مطلع هستیم که دانشگاه آزاد در جایگاه بسیار خوبی در نظام آموزش عالی قرار گرفته و همین موضوع سبب شد که این تفاهمنامه با دانشگاه آزاد اسلامی شکل بگیرد.

وی همچنین با بیان اینکه کارکرد جدید برای مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تعریف شده است، تصریح کرد: ما کارکرد جدیدی را برای مرکز پژوهش‌ها تعریف کردیم و آن استفاده از تحصیلکردگان نخبه دانشگاه‌هاست. کسانی که واقعا نخبه هستند و دارای معدل 19 به بالا هستند در حوزه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حال فراگیری آموزش هستند که امیدواریم در آینده از خدمات این افراد در کمیسیون­‌های مجلس شورای اسلامی استفاده کنیم و نمایندگان نیز از این امکان بتوانند در حوزه قانونگذاری استفاده بهتری داشته باشند.

وی در ادامه پیشنهاد ایجاد یک رشته تخصصی در دانشگاه آزاد در حوزه تخصصی قانونگذاری داد و گفت: امیدواریم دانشگاه آزاد بتواند با اخذ مجوزهای لازم از شورای گسترش وزارت علوم و تاسیس این رشته متخصصینی با توان علمی بالا تربیت کند.

افراشته افزود: توقع ما این است که بستر ادامه تحصیل کارکنان فراهم شود و کسانی که به دانشگاه آزاد معرفی می شوند با جدیت درس بخوانند وتحقیق کنند، اما توصیه نداریم که اساتید و کلاس­‌ها به نحوی ترتیب داده شود که شرایط کاری آنها را مورد ملاحظه قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز