خبرگزاری کار ایران

داریوش قنبری در گفتگو با ایلنا تاكیدكرد:

برگرداندن اساتیدخانه نشین به دانشگاه، مهم‌ترین اولویت دولت یازدهم

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۳۷

بسیاری ازاساتید مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند بازنشسته و خانه نشین شده‌اند، برخی هم از کشور خارج شده‌اند ازهمین رو دولت یازدهم باید نسبت به برگرداندن این اساتید به دانشگاه اقدام کند.

یک استاددانشگاه مهم‌ترین الویت دولت یازدهم در حوزه آموزش عالی را برگرداندن اساتیدخانه نشین به دانشگاه عنوان کرد.

داریوش قنبری در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد اولویت دولت یازدهم در حوزه آموزش عالی گفت: جایگاه استادودانشجو باید احیا و به خوبی تعریف و بهای لازم به آن‌ها داده شود زیرا در این غیر این صورت دانشگاه به اهداف خود نخواهد رسید.

قنبری تاکید کرد: بسیاری ازاساتید مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند بازنشسته و خانه نشین شده‌اند، برخی هم از کشور خارج شده‌اند ازهمین رو دولت یازدهم باید نسبت به برگرداندن این اساتید به دانشگاه اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه خیلی از این اساتید بازنشسته شده معروف و با سابقه هستند که به این زودی‌ها جای آن‌ها پر نمی‌شود، افزود: از همین رو لازم است تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود و از ظرفیت ودانش آن‌ها دوباره استفاده شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: درشرایطی که با بحران هیات علمی مواجه هستیم و در بیشتر مناطق اساتیدی در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند که استادی شغل فرعی آن‌ها محسوب می‌شود بازنشسته ماندن این اساتید مجرب کار بیهوده‌ای است که باید تجدید نظر جدی نسبت به این تنگ نظری‌ها صورت بگیرد.

قنبری در ادامه کیفیت محوری به جای کمیت محوری دردانشگاه را ازدیگر اولویت‌های دولت یازدهم دانست و افزود: ما نیازی به این نداریم که مدام اعلام کنند چند میلیون دانشجو در کشور مشغول تحصیل هستند به اعتقاد بنده بهتر این است که بدانیم چند نفر فارغ التحصیل به معنای واقعی کلمه داریم که در چارچوب‌های علمی رشته خود مسلط هستند و محتوای مدرک آن‌ها با عنوان مدرکشان همخوانی دارد.

وی برلزوم توجه دولت یازدهم به معیشت اساتید و مسائل مالی دانشجویان تاکیدکرد و افزود: دولت آتی باید فکر عاجلی نسبت به این موضوع داشته باشد تا دانشگاه به اهداف خود برسد.

قنبری احیای کیفیت علمی در دانشگاه را منوط به انگیزه دادن به استاد و دانشجو دانست و افزود: باید این مساله جا بیفتد که دانشگاه تنها محلی برای اخذ مدرک تحصیلی نیست بلکه برای کسب علم و دانش است و در این صورت که‌شان دانشگاه به جایگاه اصلی خود برمی گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز