خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:

ساماندهی فرهنگیان تا پایان مرداد

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۵۵

تا پایان ماه مرداد نباید مشکلی به نام کمبود نیروی انسانی در هیچ کجای کشور در حوزه آموزش و پرورش وجود داشته باشد.

ایلنا: وزیر آموزش و پرورش، زمان لازم برای اجرای کامل نظام رتبه‌بندی معلمان در سراسر کشور را ۳ سال اعلام کرد.

به گزارش باشگاه ایلنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در چهل و یکمین نشست اعضای معاونان این وزارتخانه که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد با اشاره به مناسبت‌های پیش رو از جمله «اجلاس روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق و نشست مشترک دو جانبه حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در قم، اظهار داشت: باید تمام توان خود را به کار گیریم تا این نشست‌ها هرچه مفید‌تر برگزار شود.

وی با اشاره به بحث سامان‌دهی نیروهای انسانی در ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور و جلسات برگزار شده در این زمینه افزود: در مورد نحوه نقل و انتقالات و کیفیت کار هماهنگی و تصمیم‌گیری شده و مقرر شده است تا آخر هفته آتی اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

وزیرآموزش و پرورش با تقدیر از معاونت‌های زیر مجموعه در انجام وظایف و مسئولیت‌ها و تأکید بر سرعت، دقت و وقت‌گذاری برای انجام کار‌ها به صورت دقیق و حساب شده، تصریح کرد: تا پایان ماه مرداد نباید مشکلی به نام کمبود نیروی انسانی در هیچ کجای کشور در حوزه آموزش و پرورش وجود داشته باشد.

وی توضیح دادن و ارائه کار برای توجیه دیگران را بسیار مهم خواند و یادآور شد: با نگاهی به اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش طی این ۴ سال شاید اینگونه به ذهن متبادر شود که انجام این اقدامات کاری غیرممکن بوده است.

حاجی‌بابایی با اشاره به آماده شدن اسناد و زیر ساخت‌ها در آموزش و پرورش گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان و جذب نیروی انسانی ماحصل و نتیجه تمامی اقدامات صورت گرفته در آموزش و پرورش است.

وی با تأکید بر دستیابی به تعاریف مشترک به منظور تسریع در اجرای طرح اظهار داشت: با مصوبه دولت در زمینه نظام رتبه‌بندی معلمان در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری، این نظام آماده ابلاغ و اجراست که البته اجرای آن نیاز به آئین‌نامه‌های شورای عالی آموزش و پرورش دارد که باید تهیه و ابلاغ شود.

وزیر آموزش و پرورش، زمان لازم برای اجرای کامل نظام رتبه‌بندی معلمان در سراسر کشور را ۳ سال اعلام کرد و ادامه داد: این نظام عامل تحرک، تحول و استاندارد سازی در آموزش و پرورش خواهد بود.

وی، اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان را مهم‌ترین راهکار و انگیزش برای ارتقای توانمندی‌های حرفه معلمی دانست.

حاجی‌بابایی با اشاره به تعریف استاندارد‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای برای نظام رتبه بندی معلمان گفت: با اجرای این نظام برخی از معلمان موفق به احراز رتبه‌های مربی معلم تا استاد معلم خواهند شد و برخی دیگر ممکن است تا پایان دوره بازنشستگی به هیچ یک از این رتبه‌ها دست نیابند.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلان تحول در آموزش و پرورش از سوی مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: جذب نیرو در آموزش و پرورش تنها از طریق ۲ دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان و در موارد خاص از طریق آزمون انجام خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش، نظام رتبه‌بندی معلمان را امری شیرین و دشوار خواند و تصریح کرد: با اجرای این کار، بزرگ‌ترین جراحی در بدنه آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

وی فضاسازی بزرگ، قدرتمند و مدبرانه را لازمه اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان دانست و یادآور شد: انتخاب اسامی مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم به واسطه ارزشی بودن آن‌ها در جامعه صورت گرفته است.

حاجی‌بابایی، معلم را ماحصل و مغز کار در آموزش و پرورش نامید و گفت: مهندسی نیروی انسانی و مدرسه محوری که زیرمجموعه مجتمع‌های آموزشی است باید در آموزش و پرورش مورد تعریف قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز