خبرگزاری کار ایران

علی لاریجانی در سی امین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور/۱/:

تصمیم‌گیری عقلانی باید از سنین پائین آموزش داده شود

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۰۷

اگر قبول داریم که دنیا از برنامه ریزی متمرکز عبور می‌کند و به دنبال رشد سرمایه اجتماعی و واگذاری امور به آن‌ها هستند ما هم باید به این سمت حرکت کنیم.

ایلنا: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش باید از روش تعلیم و تربیتی استفاده کند که افراد از سنین پایین یاد بگیرند که چگونه تصمیم عقلانی بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی در سومین روز از سی امین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است گفت: مدل گسترش آموزش و پرورش باید بر اساس پیشرفت در سرمایه اجتماعی تحول پیدا کند.

وی تصریح کرد: اگر قبول داریم که دنیا از برنامه ریزی متمرکز عبور می‌کند و به دنبال رشد سرمایه اجتماعی و واگذاری امور به آن‌ها هستند ما هم باید به این سمت حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه تحول بنیادین در آموزش و پرورش باید متناسب با حرکت مطلوبی که در دنیا رخ می‌دهد باشد افزود: باید در نظر داشت که رشد در سرمایه اجتماعی با تفکرات اسلامی سازگار‌تر است. پس باید تاملی کنیم چرا که شاید احتیاج باشد ساماندهی امور در آموزش و پرورش از حالت متمرکز تبدیل به روش‌هایی شود که مشارکت بیشتری را می‌طلبد.

لاریجانی با اشاره به تدوین اسناد بالادستی در آموزش و پرورش گفت: تدوین اسناد بالادستی ظاهر و کالبدو همچنین محتوا و روحی دارد و آنچه مهم است توجه به محتوا و روح این اسناد و نه فرم و صورت آن است.

لاریجانی به تحول در ساختار آموزشی با اجرای طرح ۳-۳-۶ اشاره کرد و افزود:‌‌ همان طور که گفتم اسناد بالادستی را باید در محتوا دنبال کنیم و آن وقت که نیاز به تغییرات کالبدی داشته باشد آن‌ها را تغییر دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر محتوا تغییر نکند و تنها ظاهر تغییر کند حادثه مهمی رخ نمی‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر معنویت گرایی و تربیت معنوی در آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: گاهی یک موعظه از ولی خدا و روایت، دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می‌دهد چرا که زمینه‌ها را برای گرایش‌های معنوی مساعد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه زمینه سازی برای گرایش‌های معنوی دارای روشی است افزود: این طور نیست که صرفا درسی بگذاریم و بخواهیم با آن دانش آموزان را تحت تاثیر قرار دهیم بلکه جذابیت و فراگیری آن را باید مورد توجه قرار دهد که این باید از بدنه آموزش و پرورش آغاز شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه فربه کردن عقلانیت در تصمیم گیری باید از پایه به وجود بیاید افزود: آموزش و پرورش باید تعلیم و تربیتی بدهد که افراد از سنین پایین یاد بگیرند که چگونه تصمیم عقلانی بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز