خبرگزاری کار ایران

علی لاریجانی در سی امین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور/۲/:

دچار وارونگی در هرم آموزشی شده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۱۲

اگر معلمان شوق و ذوق را برای کار خود نداشته باشند نمی‌توانند کار را به درستی انجام بدهند که این به نیازهای اقتصادی آن‌ها برمی‌گردد.

ایلنا: رئیس مجلس با اشاره به هوشمندسازی مدارس و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: این دو اقدام را باید متناسب با شرایط گسترش دهیم چرا که دچار وارونگی در هرم آموزشی شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی با تاکید بر اینکه معلمان باید آرامش روانی داشته باشند افزود: اگر آن‌ها شوق و ذوق را برای کار خود نداشته باشند نمی‌توانند کار را به درستی انجام بدهند که این به نیازهای اقتصادی آن‌ها برمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: معلمان با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند اگرچه کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است اما همچنان مشکلات وجود دارد.

لاریجانی با بیان اینکه تصمیمات در آموزش و پرورش باید با مشارکت بدنه انجام گیرد افزود: اگر در نهادی هر چند مشکلاتی وجود داشته باشد خود بدنه در تصمیم سازی مشارکت کند در تحقق آن اهتمام بیشتری خواهد کرد و لذا باید این پروسه را فعال کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه در پیشرفت اقتصادی و آبادی کشور تاکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری در چند سال متوالی روی موضوعات مهمی از جمله تولیدات ملی اشاره کرده‌اند که این یک شعار کلی برای اینکه در جامعه مطرح شود نبوده است.

وی با اشاره به اینکه در عرصه داخلی کشور در دو بخش بین الملل و اقتصادی نسبتا پر مساله هستیم افزود: اگر کسی فکر کند که حوزه بین الملل را به سادگی می‌شود حل کرد این خام اندیشی و خیلی خوش بینانه است.

لاریجانی تاکید کرد: این موجودات موذی که من می‌بینم نمی‌آیند به سادگی شرایط را تغییر بدهند و زمانی این کار را می‌کنند که در بخش اقتصادی در داخل قوی شده باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر این امر محقق شود در صحنه بین الملل حاضرند دست از ماجراجویی بردارند. در غیر این صورت اگر در کشور شاهد تفرقه باشیم و وضعیت اقتصادی با مشکل مواجه باشد آن‌ها احساس می‌کنند که می‌توانند بر ما فشار بیاورند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه توجه به کار و تولید باید از سنین پایین شکل بگیرد افزود: اشتغال در جامعه باید به عنوان اشتغال مولد و تولیدگر مد نظر قرار بگیرد چرا که در آن صورت است که شرایط سیاسی و بین المللی تغییر پیدا می‌کند.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه چند نوع نگاه به عالم و آدم وجود دارد افزود: یک نگاه سطحی و روزمرگی است که خیلی از افراد گرفتار این نگاه هستند.

وی تصریح کرد: در نگاه سطحی یک نگاه نافذ و عمیقی وجود ندارد و ممکن است در لحظاتی از عمر احساس خسران کنند.

لاریجانی نگاه به عالم و آدم را نگاه بلند مدت اما ابزاری و منفعت جویانه ذکر کرد و افزود: در این نوع نگاه چون ابزاری است همه چیز جنبه مکانیکی پیدا می‌کند به ویژه در دوره مدرنیته دچار نگاه ابزاری شده‌ایم که در اینجا خلا‌هایی پیدا و ضعف‌هایی حاصل می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی نگاه سوم را نگاهی راهبردی و سعادت طلبانه برشمرد و افزود: در این نوع نگاه انتهای کار و همه هستی دیده می‌شود و ادبیات دینی ما نیز تکیه بر این نگاه دارد.

وی با اشاره به اینکه نگاه امام راحل نیز نگاهی از نوع راهبردی و سعادتمندانه بود افزود: اینکه افراد در دفاع مقدس می‌توانستند نگاه سعادتمندانه پیدا کنند به دلیل تربیتی بود که در انقلاب به آن دست پیدا کرده بودند که نگاه شهادت و مجاهدت برجسته شد چراکه این نگاه‌ها انسان ساز است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم نظام تعلیم و تربیت را متناسب با این نگاه طراحی کنیم نیاز به ملزوماتی به غیر از مسائل کلی در اسناد بالادستی دارد.

وی با اشاره به اینکه مسلک‌های مختلفی در دین داشته‌ایم افزود: اشعری‌ها با اینکه متدین بودند اما نگاه ظاهری داشتند و معتدله در برابر آن‌ها دارای نگاه عمیق‌تری بود در بین شیعیان نیز اخباریون و اصولیون هر یک نگاهی داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز