خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش؛

کتاب سبک زندگی دختران متفاوت از پسران است

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۲۲

در پایه اول، دوم و ششم ابتدایی براساس همسو سازی با برنامه درسی ملی تغییراتی ایجاد شده است به این صورت که در پایه ششم براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش برای تکمیل و ترمیم کاستی‌های اهداف دوره ابتدایی کتب تغییر کرد.

ایلنا: رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از تالیف کتاب سبک زندگی برای دانش آموزان دختر و پسر به صورت جداگانه و متفاوت خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " محی الدین بهرام محمدیان" در سومین روز از سی امین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در همایش‌های رازی دانشگاه گفت: در برنامه درسی ملی چرخش‌هایی اتفاق افتاد و توجه به رویکرد تلفیقی دروس و تغییر نگاه به معلم در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به تغییرات کتاب‌های درسی تصریح کرد: در پایه اول، دوم و ششم ابتدایی براساس همسو سازی با برنامه درسی ملی تغییراتی ایجاد شده است به این صورت که در پایه ششم براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش برای تکمیل و ترمیم کاستی‌های اهداف دوره ابتدایی کتب تغییر کرد.

وی ادامه داد: در پایه اول متوسطه از دوره اول متوسطه براساس برنامه درسی ملی برخی از کتاب‌ها جدید التالیف و برخی دیگر بهسازی شده‌اند.

محمدیان با اشاره به اینکه در پایه سوم ابتدایی همه کتاب‌های درسی جدیدالتالیف هستند افزود: معلمان و مربیان باید دوره‌های آموزشی در این زمینه را بگذرانند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کتاب‌های مطالعات اجتماعی با رویکرد هویتی، پژوهش و تفکر و سبک زندگی سه کتاب جدید التالیف دوره متوسطه است.

وی با بیان اینکه کتاب سبک زندگی برای دانش آموزان دختر و پسر به طور جداگانه و متفاوت از یکدیگر تالیف شده است افزود: با توجه به اینکه در کتاب سبک زندگی دختران دو فصل در زمینه بلوغ و بهداشت جنسی اضافه شده است تمهیدات لازم برای تدریس این دو فصل باید در کلاس‌ها در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خاطرنشان کرد: از آنجایی که هیچ یک از کشورهای عربی کتاب‌ها نه فقط مکالمه هستند و نه فقط صرف و نحوی برای سال تحصیلی جدید کتاب عربی دوره متوسطه با این رویکرد و اینکه چرا زبان عربی را می‌آموزیم ارائه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز