خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش وپرورش به ایلنا خبرداد:

بازنگری درآزمون‌های نهایی و بالابردن سطح دشواری سوالات

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۷۶

برای برگزاری یک امتحان نهایی در کشور ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان هزینه می‌کنیم/ در طرح سنجش و پذیرش دانشجو مصوب شده است در سه سال آخر دبیرستان باید امتحان نهایی برگزار شود که عملیاتی کردن این مصوبه نیاز به پول دارد.

ایلنا: معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش ازبازنگری درآزمون‌های نهایی و بالابردن سطح دشواری سوالات خبرداد.

ابراهیم سحرخیز در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ در مورد سرانجام حذف کنکور برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات عالی کشور گفت: آموزش و پرورش همچنان مدافع حذف کنکور است چراکه معتقدیم خیلی از ظرفیت‌های دانشگاهی نیاز به کنکور ندارد و آن درصد اندکی هم که رقابت در آن‌ها زیاد است بایدبا گذاشتن فیل‌تر داوطلبان به آن‌ها ورود کنند.

وی ادامه داد: به طور مثال در دانشگاه صنعت شریف در دانشگاه تهران و دیگر دانشگاه‌های بر‌تر کشور باید شرط معدل گذاشته شود به گونه‌ای که افراد با معدل زیر ۱۸ نتوانند در آزمون ورودی این دانشگاه‌ها شرکت کنند.

سحرخیز با اشاره به اینکه درحال حاضر هر فردی با داشتن هر معدلی مجاز به شرکت در کنکور سراسری است، افزود: نتیجه این می‌شود که در زمان برگزاری کنکور با یک سیاهی لشکر مواجه هستیم و هر کسی حتی با معدل ۱۰ که به زور دیپلم گرفته است می‌تواند درآزمون شرکت کند.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش وپرورش تصریح کرد: اما اگر این شرط گذاشته شود که افرادی می‌تواند در کنکوردانشگاههای بر‌تر کشور شرکت کنند که حداقل معدل آن‌ها ۱۸ باشد درآن صورت خیلی از دانش آموزان از گردونه خارج می‌شوند.

وی ادامه داد: البته منظور محروم کردن دانش آموزان از حضور در دانشگاه‌های بر‌تر نیست اما همین تصمیم باعث می‌شود دانش آموزان نسبت به گذشته بیشتر درس بخوانند و معدل خود را به ۱۸ برسانند.

سحرخیز بر لزوم شرط معدل برای ورود به دانشگاه‌های بر‌تر تاکید کرد و افزود: ممکن است چند سالی کنکور برگزار شود اما به تدریج که شرط معدل حاکم شود کنکور حذف خواهد شد.

وی به طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: آقایان در مجلس این طرح را آماده کرده‌اند که براساس آن در ۵ سال آینده کنکور به تدریج حذف و سوابق تحصیلی جایگزین آن می‌شود.

سحرخیز از بازنگری در آزمون نهایی آموزش و پرورش خبر داد و افزود: ‌ قرار بر این شده است در صورت اجرایی شدن طرح سنجش و پذیرش دانشجو، آموزش و پرورش در آزمون‌های نهایی بازنگری و سطح دشواری سوالات را بالا ببرد.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش وپرورش تصریح کرد: در طرح سنجش و پذیرش دانشجو مصوب شده است در سه سال آخر دبیرستان باید امتحان نهایی برگزار شود که عملیاتی کردن این مصوبه نیاز به پول دارد.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری یک امتحان نهایی در کشور ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان هزینه می‌کنیم، افزود: ‌ اگر بخواهیم امتحان نهایی را در سه سال دبیرستان برگزار کنیم به طور حتم هزینه بسیار هنگفتی می‌شود.

سحرخیز با ذکر این ضرب المثل که هرچقدر پول بدهی آش می‌خوری؛ افزود: اگر پول لازم را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند به طور حتم کیفیت آزمون‌ها را بالا خواهیم برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز