خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز آموزشی علمی و کاربردی خانه کارگر تهران:

سازمان آموزش فنی و حرفه ای از ماموریت های اصلی خود فاصله گرفته است

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۸۶

سازمان آموزش فنی و حرفه ای در راستای وظایف و ماموریت های خو که توسعه فرهنگ مهارت آموزی در جوانان جویای کار است؛طرحی را در سال جاری به نام طرح کودک رایانه اجرا کرده است که در 5 مرکز فنی و حرفه ای آزاد در تهران در حال اجرا است.

ایلنا:رئیس مرکز آموزشی علمی و کاربردی خانه کارگر تهران گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای چند وظیفه ی اصلی را دنبال می کند که از جمله وظایفش مهارت آموزی جوانان جویای کار و شاغلین و کارگران است اما متاسفانه در دولت نهم و دهم سازمان از ماموریت های اصلی خود فاصله گرفته است و به سوی مدرک گرایی گرایش پیدا کرده است.

رضا سعیدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در باره طرح کودک رایانه گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای در راستای وظایف و ماموریت های خو که توسعه فرهنگ مهارت آموزی در جوانان جویای کار است؛طرحی را در سال جاری به نام طرح کودک رایانه اجرا کرده است که در 5 مرکز فنی و حرفه ای آزاد در تهران در حال اجرا است.

موسس و مدیر آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای ماهر در ادامه افزود: موسسه ی ماهر یکی از 5 مرکزی است که مجری طرح کودک رایانه می باشد و وظیفه آموزش رایانه به فرزندان کارگران تهران را به عهده دارد.

وی با اشاره به این که در حال حاضر طرح در سطح 1 خود که مختص گروه سنی((الف)) و((ب))است اجرا می شود،تصریp کرد: در این طرح کودکان 5 تا 7 سال کارگران تحت پوشش قرار گرفته و تمامی مهارت های کامپیوتری را به صورت رایگان می آموزند و نیز برای فرزندان کارگرانی که بضاعت مالی کمتری دارند یک پک آموزشی رایگان طراحی شده است.

سعیدی هدف طرح کودک رایانه را فرهنگ سازی و مهارت آموزی کودکان پیش از ورود به مدارس دانست و خاطر نشان کرد: سطوح بعدی پس از اتمام سطح 1 برای اجرا ابلاغ می شود.

معاون سابق سازمان آموزش فنی و حرفه ای در دولت های سازندگی و اصلاحات،درباره ی این که سازمان فنی و حرفه ای در ابتدای انقلاب از محل ادغام چندین سازمان و نهاد کار آموزی و مهارت آموزی تشکیل شده بود تا بر اساس قانون کار متولی آموزش های مهارت های غیر رسمی در کشور باشد، گفت: این سازمان چند وظیفه ی اصلی را دنبال می کند که از جمله وظایفش مهارت آموزی جوانان جویای کار و شاغلین و کارگران است اما متاسفانه در دولت نهم و دهم سازمان از ماموریت های اصلی خود فاصله گرفته است و به سوی مدرک گرایی گرایش پیدا کرده است و نیز آموزشگاه های فنی و حرفه ای به مراکز اموزش علمی و کاربردی اختصاص یافته است.

وی در خصوص برنامه های دولت منتخب درباره ی سازمان فنی و حرفه ای گفت:طبق برنامه های دولت منتخب و بر اساس آنچه در کارگروه، شکل گرفته و تدوین شده است؛ سازمان فنی و حرفه ای به ماموریت های اصلی و اولیه ی خود بر می گردد و لذا در این راستا برنامه ی مبسوطی در این کارگروه تدوین شده و به دکتر ربیعی تحویل داده شده است.

سعیدی افزود: یکی از بزرگترین دغدغه های دولت یازدهم اشتغال است که به اعتقاد ما مناسب ترین راه برون رفت از این مشکل بنیادی، مهارت آموزی و آموزش کار آفرینی است.آمار های ارائه شده از سوی دولت دهم در زمینه ی ایجاد فرصت های شغلی و اشتغال نشان دهنده ی آن است که سازمان از هدف های اصلی خود فاصله گرفته است و چنانچه سازمان آموزش فنی و حرفه ای از تمامی پتانسیل خود در سراسر کشور صرفا در راستای ماموریت ها و وظایف خود استفاده کند و بر آموزش های مهارتی 18 ماهه تاکید کند به طور قطع نقش موثری در ایجاد اشتغال وارتقاع شاغلین خواهد داشت.

رئیس مرکز آموزشی علمی و کاربردی خانه کارگر تهران در خاتمه درباره ی طرح 18 ماهه گفت: این طرح که در گذشته به همکاری آلمان در سازمان فنی و حرفه ای شروع شد؛ آموزش به همراه تولید بود و آموزش در محیط واقعی کار انجام می شد و کار آموز 18ماه به صورت شبانه روزی مهارت های عمیقی در رشته های فنی دریافت می کرد و در پایان بالغ بر 80درصد کارآموزان این طرح بلافاصله در صنایع مختلف جذب می شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز