خبرگزاری کار ایران

کامران دانشجو:

ارتباطی با دانشگاه احمدی‌نژاد ندارم

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۹۴

پرونده دانشگاه ایرانیان بسته شده است/ مهم‌ترین چالشم با رئیس جمهور دوستی و رفاقتم با ایشان بود و رعایت حجب و حیایی که به خاطر این رفاقت بود/اهل سیاست بازی نیستم اما سعی می‌کنم سیاست را خوب بفهمم.

ایلنا: وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: هیچ سمت، مسئولیت و ارتباطی با دانشگاه جامع بین المللی به ریاست آقای احمدی‌نژاد ندارم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "کامران دانشجو" وزیر علوم در نشست صمیمی با خبرنگاران که شب گذشته در محل وزارت علوم برگزار شد گفت: دانشگاه جامع بین المللی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و به وزارت علوم مرتبط نمی‌شود.

وی ادامه داد: مصوبه این دانشگاه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ما ابلاغ شد و در آن روز هم من در شورای فرهنگی نبودم.

وی با اشاره به اینکه براساس ابلاغیه اساس نامه دانشگاه جامع بین المللی باید به تایید علوم و وزیر بهداشت برسد افزود: اساس نامه را خواندم و از نظر من و مجموعه معاونت آموزشی ایراداتی داشت از همین رو طی دو رفت و برگشت ایرادات با خود آقای احمدی‌نژاد به عنوان رئیس هیات موسس دانشگاه و نه به عنوان رئیس جمهور ایرادات برطرف شد.

وی ادامه داد: بعد از رفع ایرادات من و آقای طریقت منفرد اساس نامه را امضا کردیم و یک نسخه به شورای عالی انقلاب فرهنگی و یک نسخه به رئیس هیات موسس (احمدی‌نژاد) ارسال شد.

دانشجو با تاکید براینکه در دانشگاه جامع بین المللی هیچ سمتی ندارم افزود: البته در این زمینه از من درخواست شده اما صلاح ندانستم که در زمانی که در وزارت علوم هستم در دانشگاه دیگری دخیل باشم در نتیجه هیچ سمت، ‌مسئولیت و ارتباطی با این دانشگاه ندارم.

وزیر علوم تصریح کرد: اگر در آینده از من بخواهند که در این دانشگاه تدریس کنم همانند هر دانشگاه دیگری اگر تشخیص بدهم که می‌توانم برای آن مفید باشم تدریس می‌کنم در غیر این صورت تدریس نخواهم کرد.

وی ادامه داد: البته این موضوع بستگی به آینده دارد چرا که باید مشخص شود اعضای هیات علمی آن چه افرادی هستند و آیا این دانشگاه تخصص در رشته من را دارد.

وزیر علوم با اشاره به اینکه هیچ یک از این موارد فعلا معلوم نیست افزود: دانشگاه جامع بین المللی فعلا یک اسم است که شورا آن را به ما ابلاغ کرده است.

دانشجو در پاسخ به این سوال که منابع مالی این دانشگاه چگونه تامین می‌شود افزود: براساس آنچه در اساس نامه دانشگاه نوشته شده است یکی از منابع آن اخذ شهریه است زیرا این دانشگاه دولتی نیست.

وی تاکید کرد: براساس مصوبه‌ای که به ما ابلاغ شده است بحث دانشگاه ایرانیان مطرح نیست چراکه پرونده دانشگاه ایرانیان بسته شده است.

وزیر علوم در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین چالش شما با رئیس جمهور در دوره وزارت شما چه بود افزود: برنامه‌هایی که اجرا می‌کردم همه در چهارچوب مصوبات مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و برنامه پنجم توسعه بود و به چیزی خارج از این چهارچوب عمل نمی‌کردم.

وی ادامه داد: اما مهم‌ترین چالشم با رئیس جمهور دوستی و رفاقتم با ایشان بود و رعایت حجب و حیایی که به خاطر این رفاقت بود.

دانشجو ادامه داد: دوستی و خاطره‌ای که بین من و آقای احمدی‌نژاد بود زیباترین خاطره‌ من در دوره وزارت است زیرا صفا و صمیمیتی را به وجود آورده بود.

وزیر علوم در این باره که سابقه فعالیت‌های سیاسی او بر سابقه فعالیت علمی او می‌چربد گفت: این طور نیست و اهل سیاست بازی نیستم اما سعی می‌کنم سیاست را خوب بفهمم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خاتمه نشست صمیمی خود با خبرنگاران بر گسترش ژورنالیست علمی در کشور تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز