خبرگزاری کار ایران

دریافت پذیرش از سه فستیوال بین المللی

asdasd

تز دکترای تخصصی بهداشت و کنترل کیفی مواد غذائی واحد علوم وتحقیقات موفق به دریافت پذیرش از سه فستیوال بین المللی شد..

ایلنا:تز دکترای تخصصی بهداشت و کنترل کیفی مواد غذائی واحد علوم وتحقیقات با عنوان طراحی نانوبیوسنسور جهت تشخیص سموم میکروبی مواد غذائی (اگزوتوکسین استافیلوکوکوس ارئوس)، موفق به دریافت پذیرش از سه فستیوال بین المللی BIS 2012 لندن، کره جنوبی و بخارست(رومانی) در سال جاری شد.

به گزارش ایلنا، حامد اهری عضو هیات علمی دانشکده علوم و مهندسی صنایع غذائی این واحد دانشگاهی و مجری طرح بنیادی این تحقیق گفت: تشخیص میکروبی سموم مواد غذائی بوسیله نانوبیوسور عنوان طرح مصوب دانشگاهی بوده که تحت نظارت و راهنمائی استاد پیشکسوت، دکتر رضویلر مدیرگروه تخصصی بهداشت و کنترل کیفی مواد غذائی واحد علوم و تحقیقات و با همکاری دکتر عباسعلی مطلبی رئیس موسسه شیلات تهران و دکتر بهروز اکبری رئیس آزمایشگاههای نانو تکنولوژی وزارت بهداشت به انجام رسیده است.

عضو استعداد‌های درخشان واحد علوم وتحقیقات، یکی از معضلات سیستم‌های مدیریت کنترل کیفی مواد غذائی در صنایع، واردات و صادرات محصول و حتی انبارهای مواد اولیه در رستوران‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای را طولانی بودن زمان آزمون میکروبی دانست و تصریح کرد: با طراحی سنسور مذکور در کمتر از ۲۰ دقیقه جواب نهائی جهت رد یا تایید محصول صادر می‌شود، در عین حال هزینه تمام شده سنسور بسیار ایده آل بوده و عملا با موارد مشابه خود همچون محیط‌های کشت و پی سی آر برابری می‌کند.

اهری با بیان این مطلب که یکی از دلایل مزیت و برگزیده شدن این تحقیق در سه فستیوال بصورت همزمان، طراحی بر پایه نانو با هدف افزایش سرعت زمانی تشخیص جرم یا سم میکروب‌های مواد غذائی است، ادامه داد: موضوع مورد بحث و تحقیق در این تز دکتری که با همکاری اساتید نخبه و دانشمند کشور به تیجه رسیده است از مباحث به روز و قابل توجه مجامع پژوهشی و دانشگاههای سراسر جهان است.

وی ادامه داد: ازجمله موارد استخراج شده از این طرح پژوهشی دو مقاله ISI، دو مقاله علمی پژوهشی، دو کنگره بین المللی و ملی است که بعد اخذ تائیدیه علمی ثبت اختراع از سازمان مرکزی در مرحله فایلینگ برای ثبت US PATENT است.

اهری با بیان این مطلب که روش‌های تشخیصی که در آزمایشگاه‌ها به‌طور معمول برای تشخیص میکروب‌ها استفاده می‌شود مانند روش‌های باکتری‌شناسی انجام تست‌های بیوشیمیایی، سرو تایپنگ وغیره زمان بر و غیر قابل اعتماد هستند، گفت: امروز با پیشرفت‌های سریعی که در علومی همچون ژنتیک مولکولی و بیوتکنولوژی پدید آمده است، روش‌های تشخیصی و آنالیز میکروبی نمونه‌های آلوده، در مدت زمان بسیار اندک و با ویژگی و حساسیت خاصی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: تشخیص‌های مولکولی موجب پدیدآمدن روش‌های سریع واقتصادی‌تر شده و باکتری‌های بیماری زا که جداسازی و تشخیص آن با زحمات و زمان زیاد در محیط‌های مختلف کشت صورت می‌گرفت، هم اکنون توسط روش‌های نوین متحول شده است.

عضو هیات علمی دانشکده علوم و مهندسی صنایع غذائی واحد علوم و تحقیقات افزود: از دلایل اصلی موفقیت این طرح در غالب سه پروژه بهره گیری و تلمز از محضراساتید فرهیخته و ماندگار این عرضه دکتر رضویلر استاد نمونه دانشگاه تهران و مدیر گروه تخصص واحد علوم و تحقیقات، دکتر اکبری، دکتر مطلبی و دکتر کاکولکی است.

این طرح پژوهشی طرح مصوب اداره آزمایشگاههای مرجع وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی کشور و واحد علوم وتحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی بوده و در سال ۱۳۹۰-۱۳۹۱ به اجرا درآمده است و همکاران طرح دکتر سید امیرعلی انوار، دکتر شاپورکاکولکی و سرکار سیما مرادی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز