خبرگزاری کار ایران

تجلیل از نخبگان «رتبه‌های بر‌تر کنکور سراسری» سال ۹۲

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۹۷

حدود ۷ هزار پروژه دولت هم اکنون برای اجرا در اختیار خیرین قرار داده شده است که با تصویب مجلس قرار شده است تا جامعه خیرین در این طرح‌ها مشارکت کرده و آن‌ها را به اتمام برسانند.

ایلنا: مراسم تجلیل از نخبگان رتبه‌های زیر ۱۰ کشوری کنکور سراسری سال ۹۲ توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی (وقف عام) با حضور نخبگان و فرهیختگان، اساتید، خیرین مدرسه ساز، چهره‌های ماندگار، ناشران و برگزیدگان در مرکز همایش‌های بین المللی صداوسیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این مراسم همانند سال‌های گذشته همراه با حضور شخصیت‌های بزرگ علمی و چهره‌های ماندگار همچون پروفسور پرویز جبه دار «چهره ماندگار برق در سال ۸۱»، پروفسور منصور نیک خواه بهرامی «چهره ماندگار مکانیک در سال ۸۵»، دکتر کمره‌ای رییس پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، فرهیختگان و دست اندرکاران بنیاد قلم چی برگزار شد، همچنین خیرین مدرسه ساز کشور از جمله دکتر محمدرضا حافظی رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و مهندس موسوی ره پیما، ناشران، استادان دانشگاه و اولیای نخبگان و برگزیدگان از دیگر مهمانان این مراسم بودند.

محمدرضا حافظی، رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: حدود ۷ هزار پروژه دولت هم اکنون برای اجرا در اختیار خیرین قرار داده شده است که با تصویب مجلس قرار شده است تا جامعه خیرین در این طرح‌ها مشارکت کرده و آن‌ها را به اتمام برسانند.

وی در جمع نخبگان کشور با بیان اینکه مسابقه علم آموزی در کشور و در دنیای پیشرفته کنونی آغاز شده، گفت: در ایران، مردم فرهنگ دوست، گردهم جمع می‌شوند تا از نخبگان تجلیل کنند و باید همواره خدا را شاکر باشیم و از او بخواهیم که ما را در این مسیر یاری کند.

حافظی با اشاره به تلاش‌های دکتر کاظم قلم چی در جهت اعتلای دانش در سراسر کشور تاکید کرد: ایشان تمام سرمایه و وقت خود را صرف علم آموزی کرده و کتابخانه‌ها و مدارس متعددی با هزینه خود تاسیس و احداث کرده‌اند که باید قداست و اهمیت کار ایشان را ارج نهاد.

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه تعداد بورسیه‌ها به ۵۰ هزار افزایش یافته به اهدای ده تن کتاب توسط دکتر کاظم قلم چی اشاره کرد و گفت: این کتاب‌ها به کشورهای هندوستان و افغانستان ارسال می‌شود که این حرکت بزرگی است.

اما کاظم قلم چی خیر مدرسه ساز در این مراسم با تاکید بر اینکه ما در دنیا در حوزه فوتبال رتبه ۵۳ را داریم و این در حالیست که در حوزه علم و دانش رتبه پانزدهم را کسب کرده‌ایم، گفت: اتفاقات مهمی در حوزه علم و دانش از سال گذشته تا به امروز رخ داده که این اتفاق‌ها اگرچه مثل رویدادهای ورزشی و هنری آثار تعیین کننده لحظه‌ای ندارد و باید به آمار و اطلاعات تبدیل شده و در اختیار مردم قرار گیرد ولی بسیار مهم و قابل تامل است.

وی با بیان اینکه در یکسال اخیر اتفاقات امیدبخشی در حوزه آموزشی و حوزه داخلی و بین المللی در کشورمان اتفاق افتاده با اشاره به گزارش اخیر سازمان ملل گفت: در این گزارش با تی‌تر «جنوب در خیزش در یک دنیای متنوع» عنوان شده که برای اولین بار در طول تاریخ ۲۰۰ ساله جهان، موتور پیشرفت جهانی را کشورهای «جنوب» به خود اختصاص داده‌اند و پیش بینی شده تا سال ۲۰۱۵ مجموع تولید ناخالص داخلی کشورهای چین، هند و برزیل از هفت کشور صنعتی جهان پیشی بگیرد که این بسیار ارزشمند است.

متولی بنیاد علمی آموزشی قلم چی (وقف عام) در ادامه با بیان اینکه مشابه این اتفاق را در کشور خودمان شاهدیم گفت: این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که پیشرفت علمی دانش آموزان به تلاش و تفکر آن‌ها بستگی دارد و برای رسیدن به قله‌های موفقیت صرفا نمی‌توان به ثروت توجه داشت بلکه روند سال‌های اخیر به خوبی نشان می‌دهد دانش آموزان شهر‌ها و روستاهای کوچک موفقیت‌های بسیار زیاد و خوبی در کنکور سراسری داشته‌اند.

کاظم قلم چی گفت: در گزارش سازمان ملل در مورد شاخص‌های توسعه انسانی مشاهده می‌کنیم که شاخص توسعه انسانی در سال ۱۹۸۰ در ایران ۴۴۳ و در ترکیه ۴۷۴ بود که این رقم در سال ۲۰۱۲ به ۷۴۲ در ایران و ۷۲۲ در کشور ترکیه رسید که این آمار امیدبخش و قابل تامل است.

وی تاکید کرد: در حوزه آموزش شاخص آموزشی در کشور ما ۷۰۷ و در ترکیه ۶۰۸ است و این به آن معنی است که ۱۰۰ نمره از کشور ترکیه جلو‌تر هستیم که این آمار در کشور برزیل ۶۷۴ است.

در ادامه مراسم مدیرگروه نابینایان و کم بینایان بنیاد قلم چی یکی از مشکلات نابینایان در کنکور را آشنا نبودن منشی آن‌ها به اصطلاحات علمی و عدم آگاهی با موضوعات و مباحث علمی عنوان کرد.

هانیه خویی با بیان اینکه متاسفانه نابینایان در شرایط نابرابری آزمون می‌دهند افزود: به عنوان مثال برای یکی از نخبگان نابینا به نام سلمان کعب امیر مشکلی این چنینی پیش آمد و منشی در زمان کنکور به دلیل مشکل بودن سوالات عربی از او خواست که به سوالات عربی پاسخ ندهد و او نیز به سوالات پاسخ نداد.

موفقیت بی‌نظیر ۲۰ نفر از دانش آموزان نابینا و کم بینا در کنکور ۹۲ موجی از امید و نشاط را در بین همگان پدید آورد و بر گسترش عدالت آموزشی دلالت دارد؛ آزمون‌های دو هفته یک بار، کتاب‌های صوتی، مشاوره و کلیه خدمات ویژه برای دانش آموزان نابینا و کم بینا در بنیاد علمی آموزشی قلم چی، رایگان است.

در ادامه این مراسم هر کدام از نابینایان با معرفی خود و تشکر از کاظم قلم چی و همه دست اندرکاران بنیاد، موفقیت خود را مدیون حمایت و پشتیبانی آنان دانسته و تاکید کردند که بدون حمایت آن‌ها نمی‌توانستند به چنین پیشرفتی دست یابند.

ملیحه فراهانی که یکی از نابینایان مخترع بود، در ابتدا با تشکر از بنیاد قلم چی به دلیل صوتی کردن آزمون‌ها از اختراع خود در رابطه با نرم افزاری با ۸۷ قابلیت برای افراد نابینا خبر داد و گفت: این نرم افزار قرار است در کشور کانادا وارد مونتاژ شود و تمام نیازمندی‌های فرد نابینا را برطرف می‌کند و به واسطه این نرم افزار نابینایان نیز می‌توانند رانندگی کنند.

وی همچنین درباره دیگر اختراعات خود در زمینه تیروکمان، تردمیل و لوازم ورزشی الکتریکی خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در دست انجام است.

در پایان مراسم نیز به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس کانون فرهنگی آموزش، علاوه بر قدردانی از رتبه‌های زیر ۲۰کشور، کیک سه طبقه‌ای بریده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز