خبرگزاری کار ایران

انتقاد انواری از عملکرده بانک‌ها؛

بانک‌ها دستگاه‌های طاغوتی و سرمایه‌گذار هستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۳۲

آنچه که برای ایجاد اشتغال برای محرومان اختصاص می‌یابد را نباید هزینه دانست و این تفکر قابل قبول نیست، بلکه این اعتبارات سرمایه‌گذاری در جهت نهادینه کردن عزت و کرامت خانواده به حساب می‌آید.

ایلنا: سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه بانک‌ها دستگاه‌های طاغوتی و سرمایه‌گذار هستند، گفت: بانک‌ها‌ حزب‌اللهی نیستند، اما مدیران بانک‌ها حزب‌اللهی هستند و باید منابع را از دستگاه‌های طاغوتی بکنند و به محرومان بدهند.

به گزارش ایلنا، حسین انواری در همایش مدیران اشتغال کمیته امداد با بیان اینکه کمیته امداد در سال گذشته بیش از ۳۲۰ هزار فرصت شغلی با اعتبار ۱۳۰۰ میلیارد تومان از منابع قرض‌الحسنه ایجاد کرده است، اظهارکرد: آنچه در حوزه اشتغال کمیته امداد صورت می‌گیرد، متفاوت با ایجاد اشتغال در حوزه‌های بیرونی است، چرا که در کمیته امداد با انسانهایی مواجه هستیم که هیچ انگیزه‌ای برای کار ندارند.

وی افزود: این افراد به علت ضربات روحی و جسمی، افق آینده برایشان بسته شده است و از نشاط برخوردار نیستند و آنچه که در امداد انجام می‌شود برداشتن فشار از این افراد و قرار دادن آن‌ها در شرایط اعتدال است، بدین ترتیب خودباوری در آن‌ها ایجاد شده و بر استعداد‌ها و توانمندی‌هایشان واقف می‌شوند.

انواری در ادامه تاکید کرد: در امداد بارور شدن استعداد‌ها و پیاده شدن آن‌ها در صحنه و یافتن راهکار برای ورود به این استعداد‌ها بسیار اهمیت دارد، چرا که بسیاری از اشتغال‌هایی که به موفقیت نمی‌رسند به دلیل طی نشدن این مرحله در فرایند اشتغال‌زایی هستند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه بر مراقبت همیشگی، آموزش‌های لازم و اعطای سرمایه تاکید کرد و آنرا از ضروریات توانمندسازی دانست.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: آنچه که برای ایجاد اشتغال برای محرومان اختصاص می‌یابد را نباید هزینه دانست و این تفکر قابل قبول نیست، بلکه این اعتبارات سرمایه‌گذاری در جهت نهادینه کردن عزت و کرامت خانواده به حساب می‌آید.

انواری در ادامه تاکید کرد: مکتب انتظار مکتب امید، تلاش، آمادگی و کارآفرینی است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: اگر مشکلات معیشتی و دغدغه‌های زندگی افراد تحت پوشش امداد حل شود، مسائل فرهنگی اعتقادی حل شده و از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در سال جاری ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در شورای عالی اشتغال برای روستاییان و مددجویان کمیته امداد به عنوان وظیفه کمیته امداد تعریف شده و ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این امر اختصاص یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز