خبرگزاری کار ایران

مشارکت بنیاد برکت برای کارآفرینی صد‌ها تن در خراسان شمالی

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۵۶

ماهیت سرمایه‌گذاری‌ها و کارآفرینی‌های بنیاد برکت براساس مدل همکاری‌های مالی خرد و از طریق مشارکت اسلامی است/ بنیاد برکت تاکنون عامل شکل‌گیری و ایجاد سرمایه گذاری‌هایی به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال شده است.

ایلنا: بنیاد برکت به منظور اشتغال زایی در مناطق محروم استان خراسان شمالی در تاسیس کارخانه تولید انواع لوله، پروفیل درزجوش و ورقهای فولادی با کارآفرینان محلی، مشارکت کرد.

به گزارش ایلنا، معاون سرمایه گذاری و اقتصادی موسسه بنیاد برکت در بازدید از طرح‌های اقتصادی و سرمایه گذاری‌های مشارکتی موسسه بنیاد برکت با شرکای بخش خصوصی در استان خراسان شمالی گفت: این بنیاد در ساخت این کارخانه در شهرک صنعتی شهرستان بجنورد با شرکت بهار نورد بجنورد مشارکت کرده است.

حسین شیرزاد گفت: این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه ۱۰، ۰۰۰ تن تولید انوع لوله و پروفیل فلزی ۲. ۵ اینچ و ورق سیاه و گالوانیزه شیت ابعادی و ایجاد ظرفیت اشتغال ۱۵۰ نفر در استان، در آینده نزدیک به بهره برداری کامل خواهد رسید.

وی ادامه داد: شهرستان بجنورد به لحاظ قرار گرفتن در مسیر ترانزیت کالا و داشتن مرز مشترک با کشور همسایه شمالی انگیزه بالایی را برای جذب و تمرکز سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و میل به پیشرفت و توسعه در این استان ایجاد کرده است.

به گفته وی کارخانه مذکور، تنها تولید کننده لوله و پروفیل در ناحیه شمال شرق کشور است که به لحاظ دسترسی به راه اصلی و مسیر جاده ترانزیتی به کشورهای آسیای میانه، وجود نیروی کار متخصص و مجرب و عدم وجود محصول جایگزین در بازار عرضه این محصول، موقعیت ممتازی دارد.

شیرزاد اظهار کرد: گسترش تولیدات صنعتی در استان خراسان شمالی، به اشتغال زایی، رفع محرومیت، کاهش فقر روستایی و بهبود وضعیت اقتصادی استان کمک شایانی خواهد کرد.

مشارکت در تاسیس کارخانه تولید فرآورده‌های قیری
بنیاد برکت با مشارکت کارآفرینان بومی در طرح تکمیل و توسعه خطوط تولید فرآورده‌های قیری در شهرک صنعتی بیدک بجنورد، پتانسیل کارآفرینی برای ۹۰ نفر از اهالی محلی را ایجاد می‌کند.

این پروژه با ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار تن فرآورده‌های قیری در زمینی به مساحت ۸۱۸۸ متر مربع، توسط شرکت فرآورده‌های قیر پارت پاسارگاد با مشارکت بنیاد برکت، تاسیس می‌شود.

محصول تولیدی این شرکت امولسیون قیر (قیر آبه) است که عمدتا در صنایع راه سازی، سد سازی، بازسازی و عایق کردن سطوح، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی موسسه بنیاد برکت گفت: شرکت فرآورده‌های قیر پارت پاسارگاد، در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد تنها تولید کننده این محصول در این استان است که با توجه به سهم تامین تقاضای استانی این محصول، نقشی موثر در اشتغالزایی این شهرستان خواهد داشت.

شیرزاد عنوان کرد: مشارکت بنیاد برکت در طرح تکمیل و توسعه خطوط تولید انواع قالب‌های فلزی و تابلوهای ترافیکی نیز با ظرفیت سالیانه ۵۰ هزار تن در زمینی به مساحت ۲۳۳ متر مربع توسط شرکت بیژن رایمند، عملیاتی خواهد شود.

وی با اشاره به پیشرفت ۶۵ درصدی این طرح و توان ایجاد اشتغال برای ۱۲ نفر در شهرک صنعتی شهرستان بجنورد گفت: پروژه‌هایی که این بنیاد در استان خراسان شمالی پس از سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب تاکنون سرمایه گذاری کرده و تفاهم نامه‌های سرمایه گذاری آن‌ها بطور کامل بین موسسه بنیاد برکت و شرکاء توشیح و مبادله شده به قصد توسعه مناطق محروم روستایی وحاشیه کلان شهرهای استان و ایجاد اشتغال مولد و تقویت کارآفرینان و کار فرمایان اقتصادی بوده است.

مشارکت در صنایع تبدیلی
بنیاد برکت با مشارکت در یک پروژه صنایع تبدیلی درشهرستان شیروان استان خراسان شمالی، برای ۱۷۰ نفر از اهالی محلی ایجاد اشتغال می‌کند.

مشارکت موسسه بنیاد برکت درطرح تکمیل و توسعه خطوط تولید انواع ماست پاستوریزه به ظرفیت ۵۰۰۰ تن، دوغ گازدار و بدون گاز به ظرفیت ۱۶ هزار تن و تولید نوشابه‌های گازدار به ظرفیت ۷، ۵۰۰ هزار لیتر در سال در زمینی به مساحت ۴۰۲۶ متر مربع، با شرکت کیمیا کولاک جهان در شهرستان شیروان، انجام شده است.

شیرزاد در این باره گفت: استان خراسان شمالی به جهت تنوع اقلیم و شرایط آب و هوایی مناسب به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی و دامداری کشور مطرح است، اما متاسفانه صنایع تبدیلی و تکمیلی در این استان از جایگاه مناسب و رشد چندانی برخوردار نیست.

معاون سرمایه‌گذاری و اقتصادی موسسه بنیاد برکت با اشاره به ایجاد فرصت‌های شغلی برای ۱۷۰ نفر و افزایش ارزش افزوده محصولات تولیدی گفت: عملیاتی کردن این طرح موجب افزایش درآمد بهره برداران و ارتقاء بخش کشاورزی و زیر بخش‌های آن در این استان خواهد شد.

وی گفت: بنیاد برکت در طرح تکمیل و توسعه خطوط تولید بسته بندی حبوبات به ظرفیت ۳، ۶۰۰ تن و ادویه جات به ظرفیت ۱۵۰ تن در سال در زمینی به مساحت ۳۷۰۴ متر مربع در شهرستان اسفراین، با شرکت سلوک به نان اسفراین، مشارکت کرده است.

بنیاد اجتماعی، اقتصادی و عام المنفعه برکت پنج سال پیش به منظور کارآفرینی و ایجاد توسعه اجتماعی و اقتصادی در مناطق محروم کشور، زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاسیس شد.

مدل مشارکت بنیاد برکت در طرح‌های اقتصادی مناطق محروم کشور، مدلی انحصاری و مخصوص است که تاکنون بطور وسیعی اجرا نشده است وعمدتاً الگوی کاملاً‌ بومی و عملیاتی شده توسط بنیاد برکت است.

سقف مشارکت بنیاد برکت تا ۴۹ درصد در منابع سرمایه‌ای طرح است که در آورده‌ ۵۱ درصدی متقاضی مشارکت می‌کند به همین خاطر این بنیاد به هیچ عنوان در جایگاه مجری ظاهر نمی‌شود.

ماهیت سرمایه‌گذاری‌ها و کارآفرینی‌های این بنیاد براساس مدل همکاری‌های مالی خرد و از طریق مشارکت اسلامی است و با همین شیوه تاکنون ۱۳۰ شرکت تولیدی صنعتی و کشاورزی در اقصی نقاط کشور تاسیس شده و ضمن بکار گرفتن هزاران نفر، وضعیت معیشت مردم در مناطق کمتر توسعه یافته کشور را بهبود داده است.

بنیاد برکت تاکنون عامل شکل‌گیری و ایجاد سرمایه گذاری‌هایی به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال شده است که حدود ۴۰ شرکت از این مجموعه به تولید و بهره‌ برداری رسیده و برخی دیگر در مرحله تولید آزمایشی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز