خبرگزاری کار ایران

سازمان پزشکی قانونی کشور خبر داد:

کاهش ۵ / ۹ درصدی تلفات رانندگی در چهار ماهه امسال

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۹۱

در تیر ماه سال جاری یکهزار و ۵۶۰ نفر در حوادث رانندگی جان باختند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتی‌ها یکهزار و ۹۳۳ نفر بود، ۳ / ۱۹ درصد کاهش یافته است.

ایلنا: در چهار ماهه نخست سال جاری شش هزار و ۸۳ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد چهار هزار و ۶۶۰ نفر مرد و یکهزار و ۴۲۳ نفر دیگر زن بودند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتی‌های حوادث رانندگی شش هزار و ۷۱۹ نفر بود، ۵ / ۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در چهار ماهه نخست سال جاری استان‌های فارس با ۵۵۶، خراسان رضوی با ۴۵۲ و استان تهران با ۴۲۳ مورد بیشترین و استان‌های ایلام با ۴۶، کهگیلویه و بویر احمد با ۶۷ و یزد با ۷۳ موردکمترین تلفات ناشی از حوادث رانندگی را داشتند.

بر اساس این گزارش از کل تلفات حوادث رانندگی چهار ماهه امسال سه هزار و ۹۱۹ نفر در جاده‌های برون شهری، یکهزار و ۶۴۵ نفر در مسیرهای درون شهری، ۴۸۶ نفر در مسیرهای روستایی و ۳۳ نفر در مسیرهای نامعلوم جان باخته‌اند.

در این مدت همچنین ۱۱۳ هزار و ۵۲۶ نفر در حوادث رانندگی مصدوم و به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۸۱ هزار و ۸۸۲ نفر مرد و ۳۱ هزار و ۶۴۴ نفر زن بودند. آمار مصدومین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ / ۱ درصد افزایش یافته است.

مرگ بیش از یکهزار نفر در حوادث رانندگی تیرماه

این گزارش می‌افزاید: در تیر ماه سال جاری یکهزار و ۵۶۰ نفر در حوادث رانندگی جان باختند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتی‌ها یکهزار و ۹۳۳ نفر بود، ۳ / ۱۹ درصد کاهش یافته است.

از کل فوتی‌های حوادث رانندگی تیرماه یکهزار و ۲۰۶ نفر مرد و ۳۵۴ نفر زن بودند. همچنین در تیر ماه امسال از کل فوتی‌های حوادث رانندگی یکهزار و ۱۴ نفر در جاده‌های برون شهری، ‌۴۳۷ نفر در مسیرهای درون شهری، ۱۰۲ نفر در محورهای روستایی و هفت نفر در مسیرهای نامعلوم جان باختند.

بر اساس این گزارش در تیر امسال ۳۱ هزار و ۹۲۰ نفر مصدوم به دنبال حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی کشور ارجاع شدند که ۲۳ هزار و ۳۶۳ نفر آنان مرد و هشت هزار و ۵۵۷ نفر دیگر زن بودند. آمار مصدومان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱ / ۴ درصد افزایش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز