خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی درغرفه ایلنا‎‎:

۵۹ هزار نفر از اتباع خارجی گذرنامه قانونی ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۴۳

اگر تا آبان‌ماه اتباع خارجی که بیشتر آن‌ها افغانی هستند نسبت به اخذ روادید قانونی خود اقدام نکنند ورودشان غیر قانونی بوده و با آن‌ها برخورد می‌شود.

ایلنا:رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی گفت: آبان ماه جاری آخرین مهلت برای اتباع غیرقانونی است و اتباع خارجی می‌بایست تا تاریخ اعلام شده برای صدور روادیدشان اقدام کنند در غیر این صورت حضورشان غیرقانونی است.

سرهنگ محمود صادقی با حضور در غرفه ایلنا در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به اینکه صدور گذرنامه در کشور به ۶ روز کاهش یافته است اظهار کرد: هم اکنون ۶۰۰ دفتر صدور گذرنامه در کشور و صد دفتر در تهران خدمات مربوط به صدور گذرنامه را ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه گذرنامه صادر شده همراه با پست به درب منزل افراد متقاضی ارسال می‌شود تصریح کرد: روند صدور گذرنامه برای اتباع خارجی در کشور نیز بر عهده نیروی انتظامی است و براساس آمار موجود در سال ۸۹ یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تنها اتباع افغانی در کشور بدون گذرنامه حضور دارند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی با اشاره به اینکه هم اکنون ساماندهی و صدور گذرنامه برای اتباع خارجی در استان‌ها به جز تهران عملیاتی شده است گفت: براساس تفاهمات انجام شده اتباع خارجی مجرد می‌بایست به کشور خود مراجعه و پس از سیر روند قانونی روادید سه ماه اخذ کنند ما نیز توافق کردیم تا به مدت ۹ ماه روادید آن‌ها را قانونی کنیم.

صادقی درباره متأهلین اتباع خارجی نیز گفت: این افراد تنها با مراجعه به سفارتخانه کشورشان در تهران می‌توانند گذرنامه خود را به مدت ۶ ماه تمدید کنند البته ما نیز به مدت ۶ ماه روادید آن‌ها را پس از روند قانونی تمدید می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه آخرین مهلت برای مراجعه اتباع متاهل برای صدور گذرنامه آبان ماه جاری است تصریح کرد: استانداری دفاتری را در باقرشهر ورامین و اسلامشهر برای این منظور اعلام کرده است تا با مراجعه روند اخذ روادید خود را طی کند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی هنوز گذرنامه خود را دریافت نکرده‌اند گفت: اگر در زمان اعلام شده اتباع خارجی که بیشتر ان‌ها افغانی هستند نسبت به روادید قانون خود اقدام نکنند ورودشان غیر قانونی است و با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس ثبت نام صورت گرفته از این اتباع خارجی ۵۹ هزار نفر، تنها در تهران و اطراف آن هنوز گذرنامه قانونی ندارند البته ناگفته نماند تعداد اتباع غیرقانونی بیش از آمارهای اعلام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز