خبرگزاری کار ایران

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر:

سربازان کاشف مواد مخدر، پاداش می‌گیرند

کد خبر : ۱۹۸۴۳

باید برای افرادی که قصد آلوده کردن محیط زندان دارند، پرونده تشکیل و اشد مجازات برای آنان لحاظ شود و اگر خلاء‌ قانونی در این خصوص باشد، ستاد مبارزه با مواد مخدر آمادگی لازم را برای همکاری و سیر مراحل تصویب قوانین دارد.

ایلنا: معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: به سربازان کاشف مواد مخدر، پاداش معنوی و مالی اعطا می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر بهرام نوروزی در مراسم پایان دوره آموزشی سربازان مرکز آموزشی شهید کچویی کرج که به‌منظور آموزش سربازان در سازمان زندان‌ها صورت گرفته بود، گفت: راه‌اندازی این مرکز آموزشی تاکنون توانسته به حفظ و حراست از زندان‌ها، کنترل زندانیان و مته‌مان کمک کند و بسیار اثرگذار باشد.

وی تعامل و ارتباط میان سازمان زندان‌ها و نیروی انتظامی را خوب ارزیابی کرد و افزود: امروزه این تعاملات را می‌توان در اقدامات پیشگیرانه، ارائه آموزش‌های لازم، مشارکت سازمان‌های مختلف در جهت کنترل شدید ورود مواد مخدر و برخورد و مقابله با این پدیده شوم در کنترل و بازرسی ملاقات‌ها، وسایل و اقلام زندانیان مشاهده کرد و در طول این مدت نیز کشفیات خوبی در سازمان زندان‌ها صورت گرفته است.

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر، خطاب به سربازان این مرکز بیان کرد: اگر فردی از شما، در هنگام ورود زندانیان و کنترل و بازرسی وسایل و اقلام آنان، موفق به کشف مواد مخدر شود، در‌‌ همان لحظه به وی پاداش معنوی و مالی اعطا می‌شود؛ چرا که این اقدام سریع و به‌موقع در سطح کشور، انگیزه افراد را در خدمتگزاری بیشتر می‌کند.

نوروزی افزود: باید برای افرادی که قصد آلوده کردن محیط زندان دارند، پرونده تشکیل و اشد مجازات برای آنان لحاظ شود و اگر خلاء‌ قانونی در این خصوص باشد، ستاد مبارزه با مواد مخدر آمادگی لازم را برای همکاری و سیر مراحل تصویب قوانین دارد.

وی با بیان اینکه نباید زحمات مربیان و مشاوران آموزشی، پزشکان و هزینه‌های دارویی و درمانی که به‌منظور سالم‌سازی و بازگشت زندانیان و محکومان صورت می‌گیرد، به هدر رود، گفت: ما مقابله جدی را در حوزه مبارزه با مواد مخدر با سازمان زندان‌ها در سراسر کشور اجرا می‌کنیم و به دقت برخورد می‌کنیم.

نوروزی بیان کرد: افرادی که در محیط و محله نامناسب بزرگ می‌شوند، با دوستان ناباب رفت و آمد دارند و از مربی و آموزش درستی برخوردار نیستند، طبیعتاً دچار برخی گرفتاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی می‌شوند، اما باید به این نکته توجه داشت که این‌ها انسان‌هایی هستند که دچار خطا و لغزش شده‌اند و باید برای بازسازی آن‌ها از دانشگا‌هیان، مشاوران، مددکاران و جامعه‌شناسان کمک گرفت و حتی برای هر فردی، یک مشاور تعیین کرد تا بتواند با صحبت کردن و آموزش‌های مناسب، وی را از درون متحول کند و به جامعه برگرداند و این یکی از اقدامات مهمی است که می‌توان در حوزه درمان انجام داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز