خبرگزاری کار ایران

سردار دکتر احمدی مقدم در جمع خبرنگاران:

مجاز به برخورد اهانت آمیز با متهم نیستیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۸۲

استانداردسازی رفتار کارکنان حدود ۴ سال است که آغاز شده و برخورد با متهم نیز با توجه به دستورالعملی که یک سال و نیم است که صادر شده است دارای حقوق خودشان هستند و مجاز به برخورد اهانت آمیز نیستیم.

ایلنا: سردار دکتر احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور در جمع خبرنگاران شرق تهران اظهار داشت: رفتار ما باید در چارچوب مقررات قانونی و شرع مقدس اسلام باشد و البته مردم باید با اعلام نظرات به سامانه ۱۹۷ به ما کمک کنند.

به گزارش ایلنا، سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز با حضور در جمع خبرنگاران گفت: ۱۴ ماه قبل، بعد از اینکه استان البرز تشکیل شد فرماندهی انتظامی ویژه شرق و غرب در تهران بین جاده قم – تهران تشکیل شد.

سردار «احمدی مقدم» افزود: یکی از شرایط خاص این منطقه، رشد و توسعه جمعیت و اتباع بیگانه است و از طرفی دیگر بخشی از راههای مواصلاتی به تهران از این فرماندهی عبور می‌کند؛ مانند جاده‌های فیروزکوه، هراز و جاده مشهد مقدس که پرتردد‌ترین راههای کشور هستند.

وی تصریح کرد: مسائل انتظامی با ایجاد سکونت گاه‌های جدید مانند شهرک پردیس که آن هم در حوزه این فرماندهی قرار می‌گیرد و رشد جمعیتی که در آینده ناشی از مهاجرت و جاذبه گردشگری است فوق العاده خواهد بود.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: امروز ارزیابی مقدماتی از وضعیت فرماندهی انتظامی شرق استان تهران صورت گرفت که نشان می‌دهد خوشبختانه استقرار کامل پیدا شده و پلیس راه، راهنمایی و رانندگی، یگان امداد، یگان ویژه، آگاهی و همه بخش‌های مختلف با توجه به کمبود امکانات عملکرد قابل قبولی داشتند و تقویت این فرماندهی با سرعت در دستور کار قرار داده شد تا انشاء اله سال آینده ۱۵۰۰۰ متر بنای اداری وانتظامی احداث گردد و ۱۰۰ واحد سازمانی ترجیحا با اولویت خرید به خانه‌های سازمانی موجود اضافه شود.

فرمانده ناجا ادامه داد: از نظر خودرو و تجهیزات و امکانات هم قرار شد، کمبود‌ها واگذار شود و نیروی انسانی این فرماندهی هم به تعداد۶۰۰ نفر ارتقاء پیدا کند.

سردار احمدی مقدم با اشاره به اینکه در این ۱۴ ماهه ارتقاء مناسب سطح امنیتی داشتیم و این را همه مسئولان نیز اعلام کرده‌اند؛ اظهار داشت: این اقدامات، رضایت ۷۵% مردم را در پی داشته است که نسبت به گذشته ارتقاء قابل توجهی دارد و با میانگین کشور همخوانی دارد.

وی گفت: در این فرماندهی کمبود‌ها در حد توان جبران شده و تلاش می‌کنیم تا پایان سال آینده که برای ارزیابی به این فرماندهی می‌آییم در شرایط مطلوبی قرار بگیریم.

فرمانده ناجا در ادامه خاطر نشان کرد: استانداردسازی رفتار کارکنان حدود ۴ سال است که آغاز شده و باید این روش‌ها را بصورت یک فرهنگ سازمانی در بیاوریم و همچنین رفتار با متهم و مردم عادی متفاوت است و برخورد با متهم نیز با توجه به دستورالعملی که یک سال و نیم است که صادر شده است (حقوق شهروندان) دارای حقوق خودشان هستند و مجاز به برخورد اهانت آمیز نیستیم.

سردار «احمدی مقدم» اضافه کرد: باید رفتار ما در چارچوب مقررات قانونی و شرع مقدس اسلام باشد البته مردم باید با اعلام شکایت به ۱۹۷ به ما کمک کنند.

وی هدف از حضور در ورامین را ارزیابی مقدماتی از فرماندهی ویژه شرق استان تهران دانست و گفت: با توجه به استقرار جدید این فرماندهی، ۸۰% از واحدهای انتظامی در ارزیابی انجام شده نمره ۸۰ از ۱۰۰ را به خود اختصاص دادند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران عنوان داشت: امروز راجع به نارسایی‌ها و خلاء‌های این فرماندهی تصمیم گیری و مقرر شد تا پایان سال ۹۲ کمبودهای این فرماندهی مرتفع شود.

فرمانده ناجا درپایان در خصوص دفا‌تر خدمات پلیس +۱۰ گفت: ما میزان خدمات ارائه شده در این دفا‌تر را رصد می‌کنیم و آخرین اقدامات هر دفتر معلوم می‌باشد و اگر این آمار از یک حدنصابی عبور کرد دفتر بعدی را ایجاد می‌کنیم و اگر این حد نصاب را رعایت نکنیم هر دو دفتر بیکار شده و توجیه اقتصادی ندارد. وی گفت: هم اکنون حدود ۷۰۰ دفتر در کشور فعال می‌باشد و در نظر داریم در یک سال آینده به ۱۰۰۰ دفتر در کشور افزایش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز