خبرگزاری کار ایران

کاهش ۱۰ درصدی مرگ با سلاح سرد در هفت ماهه امسال

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۴۳

در ۱۱ سال گذشته (۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰) در کل کشور، ۱۱ هزار و ۹۹۵ نفر بر اثر اصابت سلاح سرد جان خود را از دست دادند، طی این مدت بیشترین مرگ ناشی از سلاح سرد با یکهزار و ۲۱۹ فوتی در سال ۱۳۸۵ و کمترین آن با ۸۷۶ فوتی در سال ۱۳۹۰ ثبت شده است.

ایلنا: ۵۰۰ نفر در هفت ماهه امسال بر اثر اصابت سلاح سرد جان باختند؛ این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتی‌های سلاح سرد ۵۵۹ نفر بود، ۱۰ و ۶ دهم درصد کمتر شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان پزشکی قانونی کشور، در هفت ماهه امسال از کل فوتی‌های سلاح سرد ۳۹۷ نفر مرد و ۱۰۳ نفر زن بودند. همچنین در این مدت بیشترین تعداد فوتی‌های ناشی از اصابت سلاح سرد با ۸۵ مورد در خرداد ماه و کمترین آن با ۴۷ مورد در تیر ماه ثبت شده است.

بر اساس این گزارش در هفت ماهه امسال بیشترین موارد مرگ ناشی از سلاح سرد با ۶۵ مورد (۵۱ مرد و ۱۴ زن) در تهران ثبت شده‌ که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۲ و ۷ دهم درصد افزایش یافته است. پس از تهران بیشترین موارد مرگ با سلاح سرد به ترتیب با ۵۳ مورد (۳۹ مرد و ۱۴ زن) در خراسان رضوی و ۴۰ مورد (۳۰ مرد و ۱۰ زن) در استان فارس وجود دارد.

استان‌های مرکزی با دو فوتی، ‌کهگیلویه و بویراحمد و قزوین هر کدام با سه نفر کمترین مرگ با سلاح سرد را در هفت ماهه امسال داشتند، این در حالی است که در استان خراسان جنوبی هیچ مرگ ناشی از سلاح سرد طی این مدت اتفاق نیفتاده است.

یادآور می‌شود در ۱۱ سال گذشته (۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰) در کل کشور، ۱۱ هزار و ۹۹۵ نفر بر اثر اصابت سلاح سرد جان خود را از دست دادند، طی این مدت بیشترین مرگ ناشی از سلاح سرد با یکهزار و ۲۱۹ فوتی در سال ۱۳۸۵ و کمترین آن با ۸۷۶ فوتی در سال ۱۳۹۰ ثبت شده است.

ضمن آنکه از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ با سیر نزولی مرگ ناشی از سلاح سرد در کشور مواجه بودیم به نحوی که در سال گذشته این آمار نسبت به سال قبل از آن ۱۹. ۸ درصد کاهش یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز