خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان مركزی:

ریشه بسیاری از جرائم بیكاری است

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۹۲

افزایش کشف ۱۰ درصدی سرقت داخل خودرو و سرقت‌های خرد که بیشتر توسط معتادین و کسانی که بنا به دلایلی اشتغال خود را از دست داده‌اند ریشه در افزایش بیکاری در جامعه دارد.

اراک - ایلنا: با کنترل و شناسایی نقاط آسیب خیز اگر چه میزان برخی جرائم در استان کاهش یافته است اما افزایش کشف ۱۰ درصد سرقت داخل خودرو و سرقت‌های خرد که بیشتر توسط معتادین و کسانی که بنا به دلایلی اشتغال خود را از دست داده‌اند ریشه در افزایش بیکاری در جامعه دارد.

به گزارش ایلنا سرهنگ عزیز الله ملکی، فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی، صبح امروز در جمع خبرنگاران در ارائه عملکرد ۹ ماهه این فرماندهی با اشاره به اینکه بیشترین سرقت‌ها از ابتدای سال تا کنون در استان مربوط به سرقت داخل خودرو و سرقت موتور سیکلت بوده رشد بیکاری را که به ازای هریک عضو بیکار شده حداقل ۴ نفر دیگربا این مشکل در جامعه درگیر می‌شوند را در افزایش انواع جرائم تاثیر گذار دانست و گفت: برای به وجود آوردن انضباط اجتماعی و امنیت شرایط متعددی لازم است تا زمینه‌های فکری و ذهنی شکل بگیرد و وجود روابط اعتماد آمیز در جامعه می‌تواند در ایجاد یک جامعه سالم با مشارکت بالای مردم موثر باشد.

وی با بیان اینکه در ایجاد امنیت و نظم در جامعه با زور شاید بتوان در کوتاه مدت امنیت را برقرار کرد تصریح کرد: اما در بلند مدت این نیرو به ضد خودش تبدیل شده و نتیجه عکس در جامعه می‌گذارد، بنابراین باید کوشید افراد جامعه با یکدیگر روابط اعتماد آمیز داشته باشند. سرهنگ ملکی عملکرد نیروی انتظامی استان را در ایجاد امنیت و نظم عمومی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در کشف سرقت خودرو ۲۱ درصد، سرقت احشام ۶ درصد، کیف قاپی ۶۱ درصد و سرقت در اماکن ۵۸ درصد نسبت به ۹ ماهه سال گذشته افزایش کشفیات صورت گرفته و با تلاش شبانه روزی مجموعا در کشف کل سرقت‌ها با ۲۱ درصد افزایش کشف ارتکاب جرائم خشن و سرقت‌های به عنف نیز کاهش یافته است.

سرهنگ ملکی از افزایش ۵۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در این مدت خبر داد و افزود: با شناسایی نقاط جرم خیز استان معتادان شناسایی و جمع آوری و تحویل کمپ‌های مجاز شده‌اند. وی با اشاره به اینکه کاهش تلفات سوانح رانندگی از جمله اهداف نیروی انتظامی در استان است از مرگ ۶۵ عابر پیاده در حوادث درون شهری اظهار تاسف کرد و تصریح کرد: نقش پلیس در کاهش این تلفات بدون مشارکت شهرداری چندان تاثیر گذار نخواهد بود.

وی بر لزوم توجه به زیر ساخت‌های شهری، نصب دوربین‌های کنترل ترافیک و احداث پل‌های عابر پیاده در نقاط حادثه خیز درون شهری تاکید کرد و افزود: ما حتی دو دوربین کنترل در سطح شهر برای کنترل ترافیک نقاط حساس شهری نداریم که باید در این زمینه اقدام جدی صورت گیرد.

ملکی با بیان اینکه در بحث ترافیک شهری ما نظرات خود را بار‌ها اعلام کرده‌ایم تصریح کرد: امیدواریم به نظرات نیروی انتظامی توجه بیشتری شود. وی با اشاره به کاهش ۵ درصدی تلفات جاده‌ای از ۴۰۳ نفر به ۳۸۸ نفر در سال جاری حضور موثر پلیس راه در برقراری نظم را در کاهش این آمار موثر دانست. فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه از کسب رتبه دوم پلیس فتای استان در سطح کشور خبر داد و گفت: در کشف ۵۸ مورد وقوع جرایم در فضای مجازی بیشترین مورد مربوط به برداشت غیر مجاز از حساب افراد و کلاهبرداری با ۲۸ مورد بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز