خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا:

خودروهای سواری، وانت و موتورسیکلت عامل بیش از ۵۰ درصد تصادفات درون شهری

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۹۷

سواری و وانت با ۴۱ درصد، عابر پیاده ۳۰ درصد، موتورسیکلت ۱۶ درصد، کامیون ۱۱ درصد و وسایل حمل و نقل عمومی با ۳ درصد به ترتیب بیشترین عامل تصادفات طی این مدت را به خود اختصاص داده است.

ایلنا: رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا با اشاره به علل تصادفات درون شهری، گفت: خودروهای سواری، وانت و موتورسیکلت عامل ۵۶ درصد تصادفات در ۱۰ ماهه سال جاری بوده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ محسن مهرایی، با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه ابتدای سال جاری، ۸۴ هزار و ۲۹۲ فقره تصادف فوتی و جرحی در معابر شهری رخ داده است، گفت: سواری و وانت با ۴۱ درصد، عابر پیاده ۳۰ درصد، موتورسیکلت ۱۶ درصد، کامیون ۱۱ درصد و وسایل حمل و نقل عمومی با ۳ درصد به ترتیب بیشترین عامل تصادفات طی این مدت را به خود اختصاص داده است.

وی، عدم توجه به جلو، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و عدم رعایت حق تقدم را از مهم‌ترین علل تصادفات در این مدت برشمرد.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا از ضبط ۲۴ هزار و ۳۰۰ جلد گواهینامه متخلفان طی این مدت خبر داد و اظهار داشت: در ۱۰ماهه امسال، یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۲۸۴ دستگاه وسیله نقلیه رانندگان متخلف توقیف شد که از این تعداد ۷۹۶ هزار و ۸۳۷ دستگاه موتورسیکلت بوده است.

مهرایی با تأکید بر اینکه رفتارهای پرمخاطره کانون توجه پلیس است، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار‌ها ۴۰درصد تصادفات بر اثر عدم توجه به جلو، ۱۸ درصد عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، ۱۰درصد عدم رعایت حق تقدم و ۳۲ درصد آن سایر علل است.

رییس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، گفتگو با سرنشینان، خوردن و آشامیدن، خستگی و خواب آلودگی را از علل عدم توجه به جلو رانندگان در حین رانندگی برشمرد و به آن‌ها توصیه کرد: ضمن رعایت قوانین و مقررات، هنگام رانندگی با توجه کامل به جلو، از ارتکاب تخلفات رانندگی خودداری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز