خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی مرزبانی ناجا خبر داد:

کشف ۱۰۰هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۴۷ قاچاقچی

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۰۶

ماموران مرزبانی ناجا در هفته گذشته حدود ۱۰۰هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف و در این ارتباط ۴۷ قاچاقچی نیز دستگیر شدند/ماموران دریابانی و انتظامی میناب موفق به کشف پنج خط لوله انتقال سوخت قاچاق در زیر ماسه‌های دریا به طول پنج هزار متر شدند.

ایلنا: معاون اجتماعی مرزبانی گفت: ماموران مرزبانی ناجا در هفته گذشته حدود ۱۰۰هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف و در این ارتباط ۴۷ قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

معاون اجتماعی مرزبانی ناجا در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به کشفیات مرزبانی در هفته گذشته گفت: به دنبال مقابله با قاچاق سوخت در مرزهای کشور، مرزداران سیستان و بلوچستان هنگام کنترل مرزهای استان به چندین دستگاه خودرو و شناور حامل سوخت قاچاق مشکوک شدند و پس از توقیف، آنان را جهت بررسی بیشتر به یگان انتقال دادند.

وی گفت: در این عملیات ۳۷ دستگاه خودرو و شناور حامل سوخت قاچاق از توقیف شد و مرزداران موفق شدند علاوه بر کشف محموله‌های سوختی، ۳۰ تن از قاچاقچیان را دستگیر کنند.

نیکوفرد تصریح کرد: مرزداران استان ۴۲ هزار و ۳۳۵ لیتر مواد سوختی قاچاق را در مرزهای این استان کشف کردند.

وی ادامه داد: همچنین دریابانی بندرعباس نیز حین گشت دریایی پایگاه دریابانی از طریق منابع اطلاعاتی از خروج یک فروند لنج حامل سوخت قاچاق از مرزهای آبی کشور مطلع شدند.

معاون اجتماعی مرزبانی ناجا ادامه داد: چند اکیپ از گشت‌های دریایی این پایگاه به موقعیت اعزام و تمام راه‌های خروجی قاچاقچیان را مسدود کردند.

وی تصریح کرد: ماموران پس از چندین ساعت گشت زنی در نوار مرزهای آبی بندرعباس، با مشاهده شناور سوختی در پنج مایلی جزیره هرمز، دستور ایست صادر کردند و قاچاقچیان با پرتاب مواد آتش زا به سوی ماموران قصد خروج از مرزهای آبی کشور را داشتند، که با اقدام سریع گشت دریایی متوقف شد.

وی گفت: ماموران دریابانی بندرعباس در این عملیات ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و چهار قاچاقچی نیز در این رابطه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان این مطلب که ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر کشف شد، اظهارداشت: در اجرای طرح انسداد مرز، ماموران پاسگاه مرزی "خور زهره" حین گشت زنی در منطقه علامه دوران به یک فروند شناور مظنون و آن را توقیف کردند.

وی گفت: علاوه بر کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق از شناور توقیفی، ۱۲ متهم در این رابطه دستگیر شدند و ارزش سوخت کشف شده ۶۳۰ میلیون ریال برآورد شده است.

نیکو فرد گفت: ماموران هنگ مرزی ماهشهر حین گشت زنی در حوزه استحفاظی، دو فروند شناور، دو دستگاه خودرو و ۱۰ دستگاه موتورسیکلت را توقیف کردند.

معاون اجتماعی مرزبانی ناجا از انهدام شبکه انتقال سوخت قاچاق در شهرستان میناب و کشف بیش از یک میلیارد ریال کالای قاچاق طی دو عملیات مختلف توسط ماموران دریابانی هرمزگان خبر داد و گفت: گشت دریایی پاسگاه مرزی هرمز از توابع پایگاه دریابانی قشم حین گشت زنی در حوالی سه مایلی جزیره هرمز به یک فروند قایق که از عمق دریا به سمت ساحل بندرعباس درحال حرکت بود، مشکوک شدند و به آن دستور توقف دادند.

وی با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی در این عملیات، گفت: در بازرسی از شناور فوق یک میلیارد ریال کالای قاچاق شامل سه دستگاه تست ورزشی، یک دستگاه آندو سکوپی، دو هزارو پانصد متر سیم برق، دو دستگاه یخچال فریزر و... کشف شد.

نیکوفرد به استمرار طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده در سراسر شهرهای مرزی استان هرمزگان اشاره کرد و افزود: همچنین ماموران پایگاه دریابانی میناب و فرماندهی انتظامی این شهرستان طی یک عملیات مشترک با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی خط لوله انتقال سوخت قاچاق در حوالی یکی از روستاهای این شهرستان شدند.

سرهنگ نیکوفرد ادامه داد: ماموران دریابانی و انتظامی میناب در بازرسی از محل موفق به کشف پنج خط لوله انتقال سوخت قاچاق در زیر ماسه‌های دریا به طول پنج هزار متر شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز