خبرگزاری کار ایران

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد؛

افزایش ۱۴ درصدی مرگ‌های ناشی از حوادث کار در ۱۰ماهه امسال

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۳۳

در۱۰ سال گذشته، کمترین میزان مرگ ناشی از حوادث کار با ۴۶۱ فوتی در سال ۱۳۸۱ و بیشترین این آمار با یکهزار و ۵۰۸ فوتی در سال ۱۳۹۰ گزارش شده‌است.

ایلنا: در ده ماهه سال جاری یکهزار و ۵۱۷ نفر در کشور بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد متوفیات حوادث کار یکهزار و ۳۳۱ نفر بود، ۱۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در ده ماهه امسال یکهزار و ۴۹۷ مرد و ۲۰ زن بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده‌اند این در حالی است که تعداد مردان فوت شده به دلیل حوادث کار در مدت مشابه سال قبل یکهزار و ۳۱۳ نفغر و تعداد زنان فوت شده ۱۸ نفر بود.

بر اساس این گزارش در ده ماهه امسال استان‌های تهران با ۲۰۷ فوتی، اصفهان با ۱۲۵ فوتی و خراسان رضوی با ۹۴ فوتی بیشترین و استان‌های خراسان جنوبی با پنج فوتی، چهارمحال و بختیاری با هفت فوت و زنجان و کهگیلویه و بویراحمد هر کدام با ۱۰ فوتی کمترین مرگ حوادث ناشی از کار را داشته‌اند.

یادآور می‌شود، در۱۰ سال گذشته، کمترین میزان مرگ ناشی از حوادث کار با ۴۶۱ فوتی در سال ۱۳۸۱ و بیشترین این آمار با یکهزار و ۵۰۸ فوتی در سال ۱۳۹۰ گزارش شده‌است. (لازم به ذکر است مرگ ناشی از حوادث کار طی یک دهه گذشته تنها در سال ۱۳۸۸ با کاهش ۱۷. ۴ درصدی مواجه بوده و در باقی موارد با افزایش این آمار مواجه بودیم.)

همچنین بر اساس آمارهای موجود به طور معمول به ترتیب سقوط از بلندی، اصابت اجسام سخت، برق‌گرفتگی، سوختگی و کمبود اکسیژن بیشترین دلایل مرگ بر اثر حوادث کار هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز