خبرگزاری کار ایران

سردار مومنی:

معاینه فنی خودرو‌ها خط قرمز پلیس است

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۱۷

خودروهایی که معاینه فنی نداشته باشند به ویژه خودروهای حمل و نقل عمومی که خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند اجازه تردد به آنان داده نمی‌شود.

ایلنا: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از استقرار ۲۰ هزار تیم ویژه پلیس راهور برای طرح نوروز ۹۲ خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار اسکندر مومنی صبح شنبه در حاشیه ششمین جلسه کمیته عملیات و اجرای مقررات طرح نوروز ۹۲ با بیان اینکه طرح نوروزی از ۱۴ اسفند ماه سال ۹۱ تا صبح ۱۷ فروردین سال ۹۲ به مدت ۲۴ روز اجرا می‌شود گفت: امسال به دلیل تعطیلات شاهد طولانی‌تر شدن مدت زمان طرح نوروزی هستیم.

وی با بیان اینکه رزمایش طرح نوروزی ۲۳ اسفند ماه در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، گفت: با توجه به پتانسیل‌ها و استعدادهای سازمان‌های دخیل در طرح نوروزی نیم میلیون نفر آماده ارائه خدمات به مردم هستند.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش حجم سفر‌ها در نوروز هستیم، گفت: در بهمن ماه سال جاری شاهد افزایش ۱۰ درصدی سفر‌ها بوده‌ایم که به نظر می‌رسد سفر‌ها در طرح نوروزی نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم گیری‌های صورت گرفته در این جلسه مقرر شده است که در هر ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر یک واحد اجرایی مستقر شود، گفت: علاوه بر این کمپ‌هایی نیز طراحی شده است که واحدهای هلال احمر، اورژانس و راهداری و پلیس در آن مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی تصادفات در طرح نوروزی سال ۹۱ گفت: باید تلاش کنیم تا این رقم در طرح نوروزی ۹۲ کاهش یابد.

وی با بیان اینکه معاینه فنی خودرو‌ها خط قرمز پلیس است، گفت: خودروهایی که معاینه فنی نداشته باشند به ویژه خودروهای حمل و نقل عمومی که خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند اجازه تردد به آنان داده نمی‌شود.

مومنی در ادامه به رانندگان توصیه کرد تا فرصت باقی مانده تا طرح نوروزی نسبت به اخذ معاینه فنی و اطمینان از ایمنی خودرو خود اقدام کنند.

وی داشتن بیمه‌نامه را یکی دیگر از الزامات طرح نوروزی ۹۲ اعلام کرد و گفت: رانندگان نسبت به تمدید بیمه نامه‌های خود نیز اقدام کنند.

وی از حضور ۲۰ هزار تیم پلیس در قالب گشت‌های موتوری، خودرو و پیاده در طرح نوروزی در سطح شهر و جاده خبر داد و گفت: در سالهای قبل نیز از پرنده‌های فوق سبک همچون جایروپلن استفاده می‌شد که امسال نیز این طرح تداوم دارد.

وی در مورد کنترل هوشمند جاده‌های کشور گفت: امسال جاده هراز به سیستم هوشمند مجهز و تلاش می‌کنیم تا قبل از طرح نوروزی جاده کندوان و چالوس نیز به صورت هوشمند کنترل شود.

مومنی در مورد نقاط حادثه خیز در طرح نوروزی نیز گفت: در حوزه درون و برون شهری بایستی نقاط حادثه خیز رفع و یا با اشکال هندسی اصلاح شود اما در کوتاه مدت مقرر شد کلیه نقاط حادثه خیز آشکارسازی شود.

مومنی در این جلسه با اشاره به استفاده از ظرفیت همیاران پلیس در طرح نوروز ۹۲ گفت: از روز ۲۱ اسفندماه سال جاری زنگ آماده باش همیاران به صدا در خواهد آمد.

وی در مورد نقاط حادثه خیز نیز با بیان اینکه اقدامات زیادی در راستای رفع این نقاط صورت گرفته است، گفت: با این حال باید تابلو و علائمی مبنی بر آشکارسازی این مکان‌های خطرساز نصب شود.

مومنی با بیان اینکه هرگونه فعالیت‌های عمرانی از ۲۳ اسفندماه بجز طرح‌های ملی و غیرمترقبه در معابر ممنوع است گفت: با تعطیل شدن این ساخت و ساز‌ها مردم می‌توانند آسوده‌تر به سفرهای خود بپردازند.

وی در مورد وضعیت تردد اتوبوس‌های راهیان نور نیز با بیان اینکه حتی الامکان برای سفر از قطار استفاده شود، گفت: منع تردد شبانه برای این گونه اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده است از سوی دیگر به هیچ عنوان به اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی و تاییدیه سلامت رانندگان اجازه تردد داده نخواهد شد و اتوبوس‌های شهری نیز به هیچ وجه اجازه تردد در جاده‌ها را ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز