خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد؛

کاهش تلفات رانندگی با وجود افزایش خودرو در کشور

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۰۲

طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور ۵۰ درصد کشته شدگان حوادث جاده‌ای پس از صحنه حادثه و در زمان انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند که با گسترش امکانات به ویژه امداد هوایی می‌توان از فوت افراد سانحه دیده جلوگیری کرد.

ایلنا: رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی از کاهش تلفات رانندگی با وجود افزایش خودرو در کشور خبر داد و گفت: میزان تلفات رانندگی از ۲۸ هزار نفر در سال ۸۰ به ۲۰ هزار نفر در سال ۹۰ کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، سردار اسکندر مومنی روز یکشنبه در مراسم افتتاح دومین کنگره و جشنواره ملی فوریت‌های پزشکی که در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران برگزار شد، افزود: تلفات رانندگی در سال ۸۰ با ۱۴ میلیون خودرو ۲۸ هزار نفر بوده اما با فرهنگ سازی و ایجاد مولفه‌های موثر و اصلی در ایجاد انضباط و ایمنی ترافیک، در سال ۹۰ با ۱۶ میلیون خودرو به ۲۰ هزار نفر رسید.

وی افزود: موضوع ترافیک یک موضوع بین بخشی است و باید با تعامل تمام دستگاه‌های مرتبط و دخیل در امر ترافیک حل و فصل شود.

مومنی ادامه داد: هم اکنون جمع کل راه‌های کشور ۷۹۸ هزار و ۳۰ کیلومتر شامل ۲۰ هزار و ۵۳ کیلومتر آزاد راه، ۱۱ هزار و ۶۵۲ کیلومتر بزرگراه، ۲۲۰ هزار و ۵۲ کیلومتر راه اصلی، ۴۳۲ هزار و ۵۸ کیلومتر راه فرعی و ۸۱۵ کیلومتر راه درون شهری است.

وی افزود: طول راه‌های روستایی ۱۲۶ هزار و ۲۶۳ کیلومتر است که ضرورت حضور امدادرسانان اعم از اورژانس و هلال احمر را برای ارایه خدمات فوریتی و اورژانسی به حادثه دیدگان حوادث جاده‌ای و ترافیکی می‌طلبد.

وی اضافه کرد گسترش و تجهیز اورژانس کشور به ناوگان امداد و نجات هوایی در ارایه خدمات رسانی به مصدومان حوادث جاده‌ای و ترافیکی مانع از تلفات مصدومان حوادث یادشده می‌شود.

مومنی گفت: طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور ۵۰ درصد کشته شدگان حوادث جاده‌ای پس از صحنه حادثه و در زمان انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند که با گسترش امکانات به ویژه امداد هوایی می‌توان از فوت افراد سانحه دیده جلوگیری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز