خبرگزاری کار ایران

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد؛

صدور ۲۷ مجوز سقط درمانی به دلیل مشکلات مادری در تهران

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۵۲

در سازمان پزشک قانونی تعداد مجوزهای صادر شده به دلیل مشکلات مادری در تیر ماه شامل سه مورد شامل شکستگی چند مهره از ستون فقرات با اثر فشاری بر روی نخاع علیرغم عمل جراحی و نیاز به عمل جراحی مجدد، کاردیومیوپاتی و دیلاتاسیون بطن چپ و مادر مبتلا به ایدز بوده است.

ایلنا: سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: در شش ماهه اول امسال ۳۳۸ مجوز سقط جنین درمانی تهران صادر شده که ۲۷ مورد آن به دلایل غیر جنینی و به دنبال موارد مجاز و مشکلات مادری صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، آمنه بیک محمدی، ‌رئیس پزشکی قانونی تهران افزود: مجوز سقط جنین درمانی به دنبال ناهنجاری‌های جنینی یا مشکلات مادر صادر می‌شود که در نیمه اول امسال ۲۷ مجوز به دلیل عسر و حرج مادری صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در فروردین امسال، دو مجوز به دلیل ملانوم بدخیم متاستاتیک و مننژیوم راجعه با چند نوبت عمل جراحی، ۸ مجوز به دلایل اختلالات روانی شدید و مولتیپل اسکلروزیس (MS)، بیماری قلبی ASD و هیپرتانسیون ریوی، کاردیومیوپاتی دیلاته، تنگی و نارسایی دریچه آئورت توأم با تنگی نفس، بیماری ایدز، لوسمی می‌لو بلاستیک حاد با خونریزی داخل مغزی، کانسر پاپیلری تیروئید با درگیری غدد لنفاوی و مولتیپل اسکلروزیس (MS) پیشرفته ۵ مجوز به دلایل هیپرتانسیون مقاوم به درمان، لوپوس سیستمیک، کلیه راست غیرفعال و کلیه چپ هیپرتروفیه توأم با پر فشاری خون، دیلاتاسیون ارثی آئورت و صرع مقاوم به درمان و غیر قابل کنترل توأم با دیابت صادر شده است.

به گفته این مسئول در سازمان پزشک قانونی تعداد مجوزهای صادر شده به دلیل مشکلات مادری در تیر ماه شامل سه مورد شامل شکستگی چند مهره از ستون فقرات با اثر فشاری بر روی نخاع علیرغم عمل جراحی و نیاز به عمل جراحی مجدد، کاردیومیوپاتی و دیلاتاسیون بطن چپ و مادر مبتلا به ایدز بوده است.

رئیس پزشکی قانونی تهران نارسایی دریچه میترال توأم با نارسایی قلبی، پر فشاری شدید خون با افزایش در حین بارداری، ‌ سندروم نفروتیک مادر و مادر مبتلا به ایدز را از موارد دیگری برشمرد که مجوز سقط قانونی جنین برای آن صادر شد.نارسایی قلبی، نارسایی شدید قلبی، بیماری عروق کرونر توأم با نارسایی قلبی، بیماری مادرزادی قلبی همراه با هیپرتانسیون ریوی شدید و مادر مبتلا به ایدز بوده است.

وی با تأکید بر کمبود آگاهی عمومی در مورد مصادیق سقط درمانی اظهار داشت: مادرانی که دارای بیماریهای ذکر شده هستند باید بدانند سازمان پزشکی قانونی دلایل غیر جنینی و سلامت مادر را مورد توجه قرار می‌دهد و در صورت هر نوع تهدید از نوع مواردی که در این خبر به آن‌ها اشاره شده، مجوز سقط درمانی را صادر می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز