خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خبر داد؛

آغاز طرح انضباط اجتماعی در تهران بزرگ، دیگر استان‌های کشور و ۱۷ کلانشهر

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۵۳

مبارزه با توزیع و خرید و فروش موادمخدر ۵ / ۶۰ درصد، حوزه تصادفات و کنترل بهتر آن ۹ / ۵۷ درصد، بدپوششی و برخورد با آن ۶ / ۵۴ درصد، آلودگی صوتی ۳ / ۵۴ درصد و برخورد با مزاحمان نوامیس و سارقان با بیش از ۳۰ درصد از مطالبات مردم از پلیس در این نظرسنجی بود.

ایلنا: جانشین فرمانده نیروی انتظامی از اجرای طرح انضباط اجتماعی در تهران بزرگ و نیز در ۱۷ استان و کلانشهر خبرداد و گفت: اجرای این طرح در راستای مطالبات مردم از پلیس است.

به گزارش ایلنا، «احمدرضا رادان» صبح امروز در جمع خبرنگاران، گفت: در سال ۹۱، ارزیابی از عملکرد پلیس توسط مردم انجام گرفت و نظرات آنان در ۲۵ جرم شایع اخذ شد.

وی افزود: مبارزه با توزیع و خرید و فروش موادمخدر ۵ / ۶۰ درصد، حوزه تصادفات و کنترل بهتر آن ۹ / ۵۷ درصد، بدپوششی و برخورد با آن ۶ / ۵۴ درصد، آلودگی صوتی ۳ / ۵۴ درصد و برخورد با مزاحمان نوامیس و سارقان با بیش از ۳۰ درصد از مطالبات مردم از پلیس در این نظرسنجی بود.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه پلیس به دنبال پاسخگویی به مطالبات مردم است، یادآور شد: نیروی انتظامی، ماموریت‌های خود را بر این مطالبات متمرکز کرد بنابراین، طرح انضباط اجتماعی، شب گذشته در تهران بزرگ به اجرا در آمد.

وی از اجرای این طرح در ۱۷ استان و کلانشهر دیگر از روز سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه خبر داد و خاطرنشان کرد: بیشترین درخواست‌ها و مطالبات ازپلیس در تهران بزرگ بود.

سردار رادان، استقرار بیشتر در مرز‌ها به منظور پاسخگویی به نگرانی‌های مردم را یکی از اقدامات پلیس در سال ۹۲ عنوان کرد و افزود: بنابراین به منظور پاسخگویی به نگرانی‌های شهروندان در داخل شهر که‌‌ همان توزیع موادمخدر در بین مصرف کنندگان بود، اجرای این طرح در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

به گفته این مقام انتظامی، اطلاعات مواد فروشان با همکاری پایگاه‌های بسیج و معتمدان محل جمع آوری شده و شناسنامه کاملی از آنان در اختیار پلیس است.

وی، مبارزه با موادفروشان خرد را در اجرای این طرح، یادآور شد و از مردم خواست تا در راستای شناسایی و معرفی مواد فروشان خرد با پلیس همکاری کنند.

جانشین فرمانده ناجا، سرقت‌های خرد را یکی دیگر از نگرانی‌های مردم براساس نظرسنجی‌های پلیس عنوان و تصریح کرد: خیلی از مردم این نگرانی را داشتند که لوازم داخل خودرو آنان مورد سرقت سارقان قرار بگیرد.

سردار رادان یادآور شد: وقوع سرقت‌های خرد از سوی معتادان ولگرد و موادفروشان خرد موجب شد تا در این طرح، معتادان ولگرد نیز جمع آوری شوند؛ پلیس به دنبال آن است بخش عمده‌ای از نگرانی مردم در سرقت‌های خرد را به کنترل در آورد تا رضایتمندی آنان را از پلیس افزایش دهیم.

وی، همچنین برخورد با اراذل و اوباش را یکی دیگر از اقدامات پلیس در اجرای طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی دانست و افزود: اراذل و اوباش مطمئن باشند جای امنی را برای شرارت پیدا نخواهند کرد.

به گفته جانشین فرمانده ناجا، پلیس در این طرح، باقیمانده اراذل و اوباش را جمع آوری خواهد کرد و برخورد جدی با آن‌ها خواهد داشت.

رادان با اشاره به اینکه برخی از افراد در بعضی از شهر‌ها به صورت مانکنی اقدام به آلودگی صوتی می‌کنند، گفت: این افراد با این عمل می‌خواهند سنجشی از وضعیت شهر به عمل بیاورند که ببینند می‌توانند آزادانه با این وضعیت حرکت کنند یا نه اما پلیس به واسطه حکم قانونی و خواست مردم با کسانی که هنجارشکنی کرده و خود را به نمایش می‌گذارند، برخورد می‌نماید.

وی ادامه داد: پلیس در صورت مواجه با این افراد، خودروهای آنان را متوقف و به پارکینگ منتقل می‌کند و تا سیر مراحل قانونی این وضعیت ادامه دارد؛ درصدد هستیم که هزینه تخلف این افراد را افزایش دهیم.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه موضوع سگ گردانی در دستور کار طرح امنیت اجتماعی قرار دارد، اذعان داشت: توقع مردم از ما همین است و همچنین بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی حمل حیوانات در خودروهایی که مخصوص نفر است ممنوع پیش بینی شده و در این حالت خودروی فرد متخلف متوقف و به پارکینگ منتقل می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی کشور با اشاره به خودروهایی که در چند وقت اخیر در برخی از خیابان‌های خلوت اقدام به دور دور می‌کردند، گفت: ایجاد ترافیک و مزاحمت برای افراد باعث افزایش نگرانی مردم شده بود در این صورت خودروی فرد متخلف متوقف و به پارکینگ منتقل می‌شود و فرد متخلف پس از اعمال مسائل قانونی تحویل مراجع قضایی می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص طرح سالم سازی دریا با توجه به اینکه در آستانه فصل تابستان قرار داریم‏‎‏‏ اظهار داشت: این طرح با هدف ایجاد محیطی امن طی سه سال گذشته صورت گرفته و مسئولین استانی باید اماکنی را در نظر بگیرند تا زنان و مردان بتوانند به صورت جداگانه از این موهبت الهی استفاده کنند.

وی افزود: این طرح سال گذشته رضایت بخش بود و امیدواریم امسال نیز افرادی که به مناطق ساحلی سفر می‌کنند از این موهبت الهی بدون گناه بهره ببرند.

رادان با اشاره به اینکه امیدواریم با آغاز این طرح، سرقت‌های خرد کاهش چشمگیری پیدا کند، اظهار داشت: البته از مردم درخواست می‌کنیم که به تکالیف شهروندی خود عمل کنند.

وی اذعان داشت: ما تصمیم داریم با اجرای این طرح مردم در سطح شهر، معتاد ولگرد و کارتن خواب نبینند و مسئولان ذیربط نیز قول‌های مساعدی در این زمینه جهت نگهداری این افراد داده‌اند.

رادان، استان‌های خراسان، اصفهان، شیراز، گیلان، مازندران، گلستان، همدان، شرق و غرب تهران و البرز را از کلان شهرهای اجرای طرح انضباط اجتماعی دانست و اظهار داشت: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا در برخورد با فرقه‌های انحرافی، اراذل و اوباش و بدپوششی که هر کدام جزیی از طرح امنیت اجتماعی هستند نقش مهمی ایفا می‌کند؛ پلیس در بدحجابی و بدپوششی تنها با مصرف کنندگان برخورد ندارد بلکه پلیس اماکن با محل‌های تولید و توزیع نیز برخورد دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اینکه تا به حال کدام یک از دستگاه‌ها برای اجرای این طرح پای کار آمده‌اند گفت: ستاد مبارزه با موادمخدر در این طرح حضور دارد و جلسه کمیته مقابله برای جمع آوری معتادان ولگرد برگزار شده و امیدواریم قول‌هایی که داده شده عمل شود.

این مقام ارشد انتظامی، زمان برخورد با اراذل و اوباش را به دلیل مشخص بودن این افراد کم دانست و گفت، موادفروشان و سارقان خرد و افرادی که آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند و با بدپوششی باعث افزایش نگرانی مردم می‌شوند در این طرح زمان بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند.

رادان برخورد با زنان خیابانی و خانه‌های فساد را نیز در دستور کار برخورد پلیس در طرح امنیت اجتماعی دانست و گفت: خانه‌های فساد به دلیل اینکه جزء جرایم مشهود نیستند با اعلام افرادی که از این مکان‌ها اطلاع دارند و کار اطلاعاتی ماموران ما و پس از اخذ حکم قضایی انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز