خبرگزاری کار ایران

سارقان مسلح طلافروشی خیابان پیروزی دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۱۴

با شناسایی دقیق هر دو متهم پرونده، کارآگاهان اداره یکم با بهره گیری از اقدامات پلیسی و اطلاعات بدست آمده از پرونده سوابق متهمان موفق به شناسایی محل‌های تردد هر دو متهم در محدوده خیابان پیروزی ـ خیابان نیکنام شده و پس از اطمینان از حضور متهمان در محل، هر دو نفر آن‌ها را در ساعت ۱۰ صبح روز ۸ اردیبهشت سال جاری دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

ایلنا: دو سارق مسلح که اقدام به سرقت طلا فروشی در خیابان پیروزی و همچنین زورگیری در مناطق شرقی تهران می‌کردند، توسط پلیس آگاهی دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا،۲۳ آذر سال گذشته بر اساس اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از یک مغازه طلا فروشی به آدرس خیابان پیروزی ـ چهارراه کوکاکولا به کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه اعلام شد که با حضور مأموران کلانتری در محل و تأیید خبر، بلافاصله موضوع به پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام و تیم بررسی صحنه سرقت اداره یکم مبارزه با سرقت‌های مسلحانه حاضر شد.

صاحب مغازه طلافروشی در اظهارات اولیه خود به کارآگاهان گفت: فردی حدودا ۳۰ ساله با تهدید اسلحه اقدام به سرقت چند سرویس طلا از ویترین مغازه کرد و در کمتر از یک دقیقه از محل متواری شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه و به دستور بازپرس شعبه ۱۲ دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

صاحب طلافروشی پس از حضور در اداره یکم، در خصوص زمان سرقت مغازه طلافروشی به کارآگاهان گفت: در ساعت ۲۰ و ۴۰ دقیقه جوانی وارد مغازه شد و در مورد خرید طلا سوالی پرسید؛ هنوز چند ثانیه از ورود وی به داخل طلافروشی نگذشته بود که ناگهان اسلحه‌ای را از زیر لباسش خارج و تهدید کرد که در صورت مقاومت و یا ایجاد سر و صدا به سمت من شلیک خواهد کرد؛ تمامی این اتفاقات کمتر از یک دقیقه طول کشید و فرد مسلح پس از سرقت چند سرویس طلا از داخل وی‌ترین، به سرعت از مغازه خارج و با یک دستگاه خودرو پرشیا سفید رنگ از محل متواری شد.

در ادامه رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که همزمان با اعلام خبر سرقت مسلحانه به کلانتری و شناسایی مشخصات خودرو، بلافاصله طرح مهار در از‌‌ همان دقایقی اولیه وقوع سرقت آغاز و مأموران کلانتری ۱۱۰ شهدا موفق به کشف پرشیا شدند؛

با بررسی سوابق ثبت شده در سیستم جامع پلیس مشخص شد که خودرو پرشیا دارای سابقه سرقت بوده و سارقان ۲ روز پیش اقدام به سرقت آن به شیوه «زورگیری» کرده‌اند.

مالک پرشیا پس از حضور در اداره یکم، به کارآگاهان گفت: داخل ماشین در مقابل منزلم واقع در میدان شهدا نشسته و منتظر همسرم بودم که ناگهان دو نفر با قمه وارد ماشین شدند؛ ابتدا پول‌هایم را گرفتند و در ادامه با تهدید قمه مرا پیاده و ماشین را سرقت کردند.

کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی با بررسی سوابق جرایم ارتکابی با استفاده از خودرو پرشیا سفید رنگ اطلاع پیدا کردند که سارقان قصد داشتند تا با استفاده از خودرو مسروقه و به شیوه ایجاد تصادف صوری اقدام به زورگیری یک دستگاه خودرو ۲۰۶ در محدوده تهرانپارس کنند.

در این رابطه با مراجعه خانم جوانی به اداره یکم، وی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در خیابان دماوند، نرسیده به سه راه تهرانپارس، در داخل ۲۰۶ منتظر مادرم بودم که یک پرشیای سفید رنگ، از پشت سر با خودرو من تصادف کرد؛ دو نفر مرد جوان از پرشیا پیاده و از من و مادرم درخواست کردند تا برای تعیین خسارت و دادن مدارک به یک چهارراه بالا‌تر رفته تا تعمیرگاه میزان خسارت ماشین را مشخص کند؛ به بهانه رفتن به تعمیرگاه، یک نفر از آن‌ها در صندلی عقب ماشین ما نشست و به دنبال پرشیا حرکت کردیم. پس از دقایقی کوتاه، پرشیا داخل یکی از کوچه‌های فرعی شد که ناگهان جوان داخل ماشین چاقویی را بر روی گردنم گذاشت. مادرم خودش را به بیرون از ماشین انداخت و با داد و فریاد از مردم کمک خواست؛ مادرم که در زمان خارج شدن از ماشین متوجه قصد سارقان برای سرقت ماشین شده بود، همزمان با بیرون رفتن از ماشین کلید آن را برداشته و به همین علت سارقان نتوانستند تا ماشین را سرقت کنند اما با این وجود کیف دستی من و مادرم را به همراه تمامی وجوه نقد و مدارک شناسایی داخل آن سرقت و هر دو نفر با خودرو پرشیا از محل متواری شدند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده و همزمان با انجام چهره نگاری از صاحبان خودروهای ۲۰۶ و پرشیا، کارآگاهان به بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته طلافروشی پرداخته و اطمینان پیدا کردند که یکی از سارقان خودروهای ۲۰۶ و پرشیا‌‌ همان فرد مسلح داخل طلافروشی است که با تهدید اسلحه کمری اقدام به سرقت طلا از داخل مغازه کرده؛ کارآگاهان با بررسی تصاویر بدست آمده از سارقان بویژه سارق مسلح داخل طلافروشی و همچنین بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی یکی از مجرمان پلیس آگاهی به نام مهدی ۲۵ ساله شدند که در سال ۹۰ و به همراه فردی دیگری به نام علیرضا ۲۶ ساله به اتهام سرقت به عنف توسط کارآگاهان اداره پنجم دستگیر و روانه زندان شده بود.

با شناسایی دقیق هر دو متهم پرونده، کارآگاهان اداره یکم با بهره گیری از اقدامات پلیسی و اطلاعات بدست آمده از پرونده سوابق متهمان موفق به شناسایی محل‌های تردد هر دو متهم در محدوده خیابان پیروزی ـ خیابان نیکنام شده و پس از اطمینان از حضور متهمان در محل، هر دو نفر آن‌ها را در ساعت ۱۰ صبح روز ۸ اردیبهشت سال جاری دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

با دستگیری متهمان و آغاز تحقیقات، هر دو متهم پس از مواجهه حضوری با شکات پرونده و همچنین تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته طلافروشی لب به اعتراف گشوده و در اعترافات اولیه به سرقت مسلحانه از طلافروشی، زورگیری خودرو پرشیا و تلاش برای سرقت به عنف خودرو ۲۰۶ و تهدید مالباختگان با سلاح سرد و گرم اعتراف کردند.

عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر و هر دوم متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز