خبرگزاری کار ایران

سازمان پزشکی قانونی کشور:

آب، جان ۱۰۷۴ را در سواحل کشور گرفت

کد خبر : ۷۴۵۳۶

از کل فوتی‌های غرق‌شدگی در سال گذشته 892 نفر مرد و 182 نفر زن بودند؛ این در حالی است که در سال 1390، 902 مرد و 170 زن بر اثر غرق شدگی در کشور جان باختند.

ایلنا: هزار و 74 نفر طی سال گذشته بر اثر غرق شدگی در کشور جان خود را از دست دادند،‌ این آمار در مقایسه با سال قبل از آن، که تعداد فوتی‌های غرق شدگی هزار و 72 نفر بود، تنها دو دهم درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، از کل فوتی‌های غرق‌شدگی در سال گذشته 892 نفر مرد و 182 نفر زن بودند؛ این در حالی است که در سال 1390، 902 مرد و 170 زن بر اثر غرق شدگی در کشور جان باختند.

بر اساس آمارهای موجود در تابستان سال گذشته 517 نفر بر اثر غرق شدگی در کشور جان خود را از دست دادند که حدود نیمی از کل غرق شدگان سال گذشته را در بر می‌گیرد.

به طور کلی همواره در فصل تابستان با آمار بالای مرگ و میر ناشی از غرق‌‌شدگی به ویژه در سه استان مازندران، خوزستان و گیلان مواجه هستیم. در سال گذشته استان های مازندران با 215 فوتی، خوزستان 143 فوتی و گیلان 107 فوتی بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی را داشته اند.

بیش از 90 درصد غرق شدگی ها خارج از محدوده مجاز است.

بررسی های انجام شده نشان می دهد، در سال گذشته 335 نفر در دریا غرق شده‌اند که از این تعداد 275 مورد مربوط به دریای مازندران بوده است.

همچنین 3 / 91 درصد از غرق‌شدگی‌های دریا، خارج از محدوده مجاز شنا اتفاق افتاده. بنابراین با توجه به نزدیکی تعطیلات مدارس و آغاز سفرهای تابستانی، برنامه ریزی مناسب در زمینه آماده سازی مناطق ایمن برای شنا و اطلاع رسانی مناسب می‌تواند نویدبخش تابستانی فرحبخش و به دور از حوادث ناگوار برای مسافرین این مناطق باشد.

بر اساس آمارها از کل موارد غرق شدگی در سال گذشته، 335 نفر در دریا، 120 نفر در کانال های آب، 111 نفر در استخر ها، 96 نفر در دریاچه های مصنوعی و اطراف سدها، 41 نفر در دریاچه های طبیعی و 371 نفر در سایر مکان ها که بیشتر رودخانه ها بوده، جان باخته‌اند.

یاد آور می‌شود طی 10 سال گذشته، تلفات غرق شدگی، آماری بین حداقل هزار و هفت در سال 1388 تا حداکثر هزار و 515 در سال 1382 داشته، سال گذشته نیز آمار غرق شدگی با هزار و 74 مورد جزو سال هایی است که کمترین میزان غرق شدگی را داشته است.

بر اساس آمارهای موجود در دی ماه سال گذشته بیشترین رشد را در آمار تلفات غرق شدگی داشتیم به نحوی که این عدد از 18 فوتی در سال 1390 به 34 فوتی در سال گذشته رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز