خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناجا با اشاره به عدم وجود حاشیه ها پس از اعلام صلاحیت ها؛

مدیون بلوغ سیاسی نامزدهای رد صلاحیت شده هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۳۷

خودجوش بودن تجمعات به این دلیل است که نمی‌خواهند مسئولیت فراخوان را قبول کنند/ فعالیت ستاد انتخاباتی نامزدهای رد صلاحیت شده برای امیدوار نگه‌داشتن هواداران است تا بتوانند مجددا صلاحیت خود را بگیرند/ اردوکشی و لشگرکشی خیابانی درست نیست.

ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ حادثه‌ و حاشیه‌ای بعد از اعلام صلاحیت کاندیداها نداشتیم، گفت: در این زمینه مدیون رفتار نامزدها و بلوغ سیاسی آنها هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه «شانزدهمین همایش تخصصی معاونان اجتماعی فرماندهی انتظامی استان‌ها و پلیس‌های تخصصی ناجا» در مورد فعالیت ستادهای یکی از کاندیداهای رد صلاحیت شده، گفت: این افراد ستاد رسمی ندارند، اما اگر افرادی علاقه‌مند به این همکاری‌ها هستند، ما معترض نمی‌شویم، اما اگر علنی در برابر قانون فعالیت کنند، با آنان برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه این گونه اقدامات برای امیدوار نگه‌داشتن هواداران است تا بتوانند مجددا صلاحیت خود را بگیرند، گفت: البته شورای نگهبان رای خود را اعلام کرده و تجدیدنظر و سوق‌دادن فلش‌ها به سمت مقام معظم رهبری درست نیست، چرا که ایشان فرموده‌اند «در این گونه مسائل نظری ندارم» و این رفتار شایسته‌ای نیست.

به گفته فرمانده ناجا، اگر فعالیت ستادها در محل‌های در بسته باشد، مشکلی نیست.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه خوشبختانه هیچ حادثه‌ و حاشیه‌ای بعد از اعلام صلاحیت کاندیداها نداشتیم، گفت: البته نیروی انتظامی حسب وظیفه نسبت به مهار حادثه‌ها اقدام می‌کند، اما هیچ حادثه‌ و حاشیه‌ای نداشتیم.

وی افزود: این اقدام مرهون رفتار منطقی کاندیداها بود.

وی همچنین در مورد فعالیت‌های انتخاباتی کاندیداها با بیان اینکه چارچوب آن تبیین شده است، گفت: نمایندگان کاندیدا باید برای هماهنگی در بخش اماکن و راهور مجوز خود را به ناجا تحویل دهند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه روز گذشته یکی از کاندیداها مراسمی برگزار کرد که نیروی انتظامی در ابتدا از برگزاری آن ممانعت کرد که با اعتراض آن کاندیدا مواجه شد، گفت: شرط برگزاری مراسم، ابلاغ برنامه به نیروی انتظامی برای اتخاذ تمهیدات امنیتی و ترافیکی است.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه از کاندیداها خواهش می‌کنیم مجوزها را به مسئولان ما در نیروی انتظامی برای هماهنگی ترافیکی و امنیتی ارائه کنند، گفت: امیدواریم در حال حاضر که عملا تبلیغات آغاز شده، شاهد شور و نشاط باشیم.

وی در مورد تجمعات خودجوش نیز با بیان اینکه فعلا این گونه تجمعات خودجوش را نداریم، گفت: خودجوش بودن تجمعات به این دلیل است که نمی‌خواهند مسئولیت را قبول کنند که با یک فراخوان افراد را جمع می‌کنند، اما اردوکشی و لشگرکشی خیابانی درست نیست و مراتب مزاحمت و زحمت را فراهم می‌کنند.با این وجود تصورم نمی‌کنم که تجمعاتی همچون فتنه 88 اتفاق بیفتد.

احمدی‌مقدم در ادامه با اعلام تشدید اقدامات در مرزها، گفت: این مسئله در دستور کار قرار گرفته به گونه‌ای که در حال حاضر مرزها در آماده‌باش 70 درصدی هستند و از دو روز مانده به انتخابات، مرزها در حالت آماده‌باش صد درصد قرار می‌گیرد که با تشدید مراقبت و حضور در مرزها سعی داریم مانع ورود اسلحه، اشرار و... شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز