خبرگزاری کار ایران

كاهش هشت درصدی مرگ های ناشی از سلاح سرد

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۹۴

در سال گذشته استان های تهران با 120، خراسان رضوی با 83 و فارس و خوزستان هر یك با 55 فوتی بیشترین و استان های خراسان جنوبی با یك، كهگیلویه و بویراحمد با سه و خراسان شمالی و ایلام هر یك با پنج نفر كمترین كشته شدگان ناشی از سلاح سرد را داشتند.

ایلنا: در سال گذشته 799 نفر در كشور بر اثر اصابت سلاح سرد جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال قبل از آن كه تعداد فوتی های سلاح سرد در كشور، 876 نفر بود، 8.8 درصد كاهش یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره كل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشكی قانونی كشور، در سال گذشته 627 مرد و 172 زن بر اثر اصابت سلاح سرد جان باختند این در حالی است كه در سال 1390، تعداد مردان كشته شده با سلاح سرد 714 و تعداد زنان 162 نفر بود.

بر اساس این گزارش در سال گذشته استان های تهران با 120، خراسان رضوی با 83 و فارس و خوزستان هر یك با 55 فوتی بیشترین و استان های خراسان جنوبی با یك، كهگیلویه و بویراحمد با سه و خراسان شمالی و ایلام هر یك با پنج نفر كمترین كشته شدگان ناشی از سلاح سرد را داشتند.

همچنین، خرداد ماه سال گذشته با 2 / 23 درصد بیشترین افزایش و در تیر ماه با 7 / 44 درصد بیشترین كاهش مرگ های ناشی از سلاح سرد نسبت به مدت مشابه سال 1390 رقم خورد.

یادآور می شود مرگ ناشی از اصابت سلاح سرد در چند سال اخیر همواره با روند نزولی مواجه بوده به نحوی كه از یكهزار و 219 نفر در سال 1385 به 799 نفر در سال 1391 رسیده است. لازم به ذكر است طی این سال ها هر سال مرگ ناشی از سلاح سرد نسبت به سال قبل از آن كاهش داشته و تنها در سال 1389 نسبت به 1388 با افزایش 12 درصدی مواجه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز