خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد؛

اصلاح قوانین دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۵۰

یکی از تکالیف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در برنامه پنجم ایجاد ثبت آنی معاملات است/ با انجام این اقدامات حجم عظیمی از بروکراسی اداری حذف و ضمن کاهش هزینه‌ها موجب تسریع در ارائه خدمات و در نهایت افزایش رضایت مندی مراجعان می شود.

ایلنا: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اصلاح قوانین دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی، احمد تویسرکانی(معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) در جریان سفر خود به این استان، در دیدار با سران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق با اعلام این مطلب گفت: با عنایت به اینکه برخی خدمات مهم حاکمیتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور توسط دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق انجام می‌گیرد و به لحاظ قدیمی بودن قوانین موجود در این حوزه، قانون جدید دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق که به تصویب قوه قضائیه نیز رسیده جهت طی مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی ثبت رسمی، آن را یکی از سیاست‌های جدی این سازمان و از نیازهای اساسی جامعه دانست و بیان داشت: اگر این موضوع در جامعه نهادینه و رواج پیدا کند ضمن ایجاد نظم حقوقی از بسیاری معضلات اجتماعی و دعاوی حقوقی پیشگیری و درنتیجه موجب کاهش حجم پرونده‌های قضایی خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید به ضرورت تحول در سیستم‌ها و فرآیندهای موجود در دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق، به برنامه‌های سازمان ثبت در این خصوص اشاره کرد و افزود: یکی از تکالیف این سازمان در برنامه پنجم ایجاد ثبت آنی معاملات است که در همین راستا اقدامات مهمی ازجمله الکترونیکی کردن استعلام و پاسخ استعلام در دفاتر اسناد رسمی و ادارات ثبت، حذف اوراق بهادار یک برگی و نیم برگی، ارتباط الکترونیکی دوسویه دفاتر اسناد رسمی و ادارات ثبت انجام پذیرفته است.

وی اظهار داشت: با انجام این اقدامات حجم عظیمی از بروکراسی اداری حذف و ضمن کاهش هزینه‌ها موجب تسریع در ارائه خدمات و درنهایت افزایش رضایت مندی مراجعان می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز