خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا:

معافیت کفالت موقت فرزند طلاق پس از ۳۰ ماه دائمی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۹۱

مادران فاقد همسر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی (فوت یا طلاق) اگر دارای چند فرزند ذکور باشند، یکی از فرزندان آن‌ها می‌تواند از خدمت معاف شود به شرط آنکه برادر دیگرش از معافیت کفالت استفاده نکرده باشد.

ایلنا: رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: پس از ثبت واقعه طلاق ابتدا برای مشمول معافیت موقت صادر می‌شود و پس از گذشت ۳۰ ماه از زمان طلاق، معافیت دائم صادر خواهد شد

به گزارش ایلنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی ناجا سردار حمید صدرالسادات گفت: تنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال سالم در صورت جدایی مادر از همسر می‌تواند از معافیت کفالت استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه این نوع معافیت در هیئت رسیدگی به کفالت مطرح می‌شود، افزود: پس از ثبت واقعه طلاق ابتدا برای مشمول معافیت موقت صادر می‌شود و پس از گذشت ۳۰ ماه از زمان طلاق، معافیت دائم صادر خواهد شد این درحالی است که شرایط معافیت، بعد از این مدت (از جمله تنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال) استمرار داشته باشد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ثبت واقعه طلاق در محضر و عدم غیبت را شرایط اصلی برای برخورداری از این معافیت دانست و تصریح کرد: از آنجا که برخی اقدام به طلاق صوری می‌کردند بنابراین براساس قانون جدید مصوب سال ۱۳۹۰، مقرر شد تا شرط اصلی برای معافیت دائم، گذشت ۳۰ ماه از زمان ثبت طلاق باشد این درحالی است که در گذشته از زمان ثبت، معافیت قابل اجرا بود.

صدرالسادات افزود: مادران فاقد همسر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی (فوت یا طلاق) اگر دارای چند فرزند ذکور باشند، یکی از فرزندان آن‌ها می‌تواند از خدمت معاف شود به شرط آنکه برادر دیگرش از معافیت کفالت استفاده نکرده باشد.

به گفته وی اگر برادران دیگر از معافیت‌هایی مانند معافیت پزشکی و غیره استفاده کرده باشند، اشکالی نداشته و مشمول می‌تواند از معافیت کفالت استفاده کند. در این معافیت، غیبت شرط نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز