خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا:

پلیس با افزایش محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد تهران موافق نیست

asdasd

جاده چالوس در ۸۰ سال پیش احداث شده است که در آن زمان شاید گاهی چند خودرو در آن رفت و آمد می‌کردند ولی اکنون بالغ بر ۳۵ تا ۴۰ هزار خودرو از این مسیر جهت مسافرت‌های بین شهری استفاده می‌کنند

ایلنا: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: موافق با افزایش محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد تهران نیستیم بلکه سعی در تغییرات محدوده طرح ترافیک، برای کاهش آن در شهر داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اسکندر مومنی در نشست خبری دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ در رابطه باشماره گذاری خودرو‌ها افزود: هر خودرویی که براساس قانون درج شده تولید می‌شود پلیس بنا بر قوانین مصوب ضوابط را رعایت می‌کند و شماره گذاری آن‌ها را انجام می‌دهد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در رابطه با ترافیک مربوط به جاده چالوس – کندوان تصریح کرد: پیشنهاد طرح زوج و فرد در جاده چالوس در دست بررسی است چرا که این جاده در ۸۰ سال پیش احداث شده است که در آن زمان شاید گاهی چند خودرو در آن رفت و آمد می‌کردند ولی اکنون بالغ بر ۳۵ تا ۴۰ هزار خودرو از این مسیر جهت مسافرت‌های بین شهری استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: ترافیک سنگین در این محور‌ باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است و همچنین ما را با محدودیت‌های همچون یکطرفه کردن جاده روبرو کرده است که پیشنهاد زوج و فرد کردن جاده چالوس در روزهای پایانی هفته،تحت بررسی است و در صورت تصویب به شهروندان اطلاع رسانی می‌شود که تا پایان سال اجرایی می شود.

مومنی در رابطه با محدوده طرح ترافیک در تهران اظهار کرد: هنوز تصمیم نهایی در زمینه محدوده و حجم طرح ترافیک و زوج وفرد در تهران گرفته نشده است و این درحالی است که موافق با افزایش محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد تهران نیستیم بلکه سعی در تغییرات محدوده طرح ترافیک، برای کاهش آن در شهر را داریم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در خصوص برخورد مامورین راهنمایی و رانندگی با حجاب سرنشین خودرو‌ها گفت: نیروهای انتظامی در بخش‌های مختلف وظایفی از پیش تعیین شده دارند که در برخی از این وظایف با هم مشترک هستند و راهنمایی و رانندگی طبق قوانین و ضوابط، عمل می‌کند.

مومنی در رابطه با کاهش جریمه های راهنمایی و رانندگی در امسال تاکید کرد: حدود ۳۰ درصد از تخلفات در پی افزایش بازدارندگی‌ها، اصلاح قوانین و ارتقای فرهنگی رانندگان کاهش پیدا کرده استکه نشان دهنده رعایت قوانین رانندگی از سوی شهروندان است. 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تاکید کرد: هدف اصلی ما جریمه نیست بلکه ایجاد امنیت در رفت و آمد شهروندان در کشور است.

وی در رابطه با قوانین مربوط به موتورسواران بیان کرد: طرح‌های ویژه‌ای جهت کاهش سوانح مربوط به موتورسواران ایجاد کرده‌ایم و خوشبختانه درصدی از سوانح مربوط به این حوزه کاهش داشته است اما این کاهش راضی کننده نیست چرا که سوانح مربوط به موتورسواران نتایج تاثیرگذاری در زندگی خود موتور سواران و شهروندان دارد.

وی ادامه داد: طرح پلاک ملی موتورسیکلت‌ها یکی از راهکارهای کاهش تخلفات موتورسواران است چرا که این طرح موجب میشود که موتور سوار با پلاک موتور به راحتی شناسایی شود و بر خلاف گذشته موتور به همراه پلاک در خرید و فروش به راحتی بین افراد جا به جا نشود

وی ادامه داد:  ۸ میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد و متاسفانه ۷۰ درصد از سوانح منجر به فوت موتورسواران مربوط به آسیب دیدگی از ناحیه سر است.

مومنی در رابطه تخلف موتورسواران خاطرنشان کرد: عدم استفاده از کلاه ایمنی، حرکت در پیاده رو، حرکت در مسیرهای مخالف، از عوامل اصلی سوانح موتورسیکلت‌ها محسوب می‌شود که امسال به صورت ویژه در این زمینه طرح‌هایی را پیگیری می‌کنند.

مومنی در پایان راهکار اصلی کاهش تخلفات خود را اقدامات بنیادی در آموزش، فرهنگسازی دانست و گفت: رانندگان و به ویژه موتورسواران باید خواستار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز