خبرگزاری کار ایران

رئیس دیوان عدالت اداری خبر داد؛

اجرای قانون جدید دیوان عدالت اداری پس از عید فطر

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۷۹

از آنجایی که هم دولت جدید است و هم قانون دیوان عدالت اداری تازه ابلاغ شده، ما وظیفه داریم با برنامه‌ریزی، مسئولان اجرایی و همه کسانی را که در لایه‌های مختلف در خدمت مردم هستند با قانون آشنا کنیم.

ایلنا: رئیس دیوان عدالت اداری از اجرای قانون جدید این دیوان پس از عید فطر خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، ‌ "حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری" در جلسه هیئت عمومی دیوان با گرامیداشت شب‌های قدر اظهار داشت: با ابلاغ قانون دیوان عدالت اداری و انتشار آن در روزنامه رسمی، مقدمات اجرایی شدن آن پس از عید فطر فراهم شده است.

وی با تأکید بر مطالعه قانون جدید از سوی کارکنان دیوان عدالت اداری گفت: همکاران ما باید بر جزئیات قانون جدید مسلط شوند چرا که تسلط قضات بر ریزه‌کاری‌ها و جزئیات قانونی بسیار مهم است.

رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: یکی از وظایف ما آشنا کردن دست‌اندرکاران دستگاه‌های اجرایی با قانون جدید است که ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی‌های مناسب ‌چنین اقدامی صورت می‌گیرد.

منتظری ضمن اعلام همزمانی اجرایی شدن قانون جدید دیوان عدالت اداری با آغاز به کار دولت و شوراهای اسلامی جدید خاطرنشان کرد: امیدواریم تعامل دولت آینده با مجموعه دیوان عدالت اداری بیش از گذشته باشد و دستگاه‌های اجرایی هرچه بیشتر در راستای اجرای قانون تلاش کنند.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر برخی از آقایان ادعا می‌کنند که دولت ما حتی یک مورد قانون‌گریزی نداشته است، گویی آن‌ها خدایی ناکرده مردم را جاهل می‌دانند که اینگونه سخنان ناروا و دروغ آن‌ها را باور کنند، حال آنکه مردم بصیرت لازم را دارند.

وی ادامه داد: انتظار این است کسانی که تا این اندازه ادعای عدالت‌محوری و مردم‌داری را دارند با مردم عادلانه‌تر سخن بگویند و تا این اندازه اعمال خلافشان را توجیه نکنند، زیرا به فرض که دیگران به دلایل مختلف چیزی نگفتند و برخوردی نکردند، اما بالاخره انسان باید روزی جوابگوی اعمالش در پیشگاه خداوند متعال باشد.

رئیس دیوان عدالت اداری تصریح کرد: امیدواریم که دولت آینده دولتی باشد که حقیقتا قانون‌محور و قانون‌مدار باشد زیرا وظیفه دولت اداره کشور بر اساس قانون است و قانونمدار بودن دولت بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه دیوان عدالت اداری نیز به اعتبار جایگاه حقوقی و قانونی در خدمت دولت است و وظیفه دارد به دولت آینده کمک کند، تاکید کرد: از آنجایی که هم دولت جدید است و هم قانون دیوان عدالت اداری تازه ابلاغ شده، ما وظیفه داریم با برنامه‌ریزی، مسئولان اجرایی و همه کسانی را که در لایه‌های مختلف در خدمت مردم هستند با قانون آشنا کنیم.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: لازم است آنچه که از لحاظ آشنایی با قانون و تجربه در توان داریم، در اختیار بخش‌های حقوقی ریاست جمهوری، وزاتخانه‌ها، سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی، شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری‌ها قرار دهیم تا بتوانند فعالیت‌های خود را بر اساس قانون پیش ببرند که این هم به نفع مردم و هم به نفع دولت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز