خبرگزاری کار ایران

کاهش ضریب محرومیت در حوزه بهداشت و درمان در استان خراسان رضوی

کد خبر : ۱۰۳۳۲۳

اگر بخواهیم سطوح خدمات سلامت را افزایش دهیم باید مؤلفه‌های بسیاری را از جمله کارآیی، اثربخشی، عدالت و کیفیت در ارائه خدمات را دنبال کنیم.

ایلنا: استاندار خراسان رضوی گفت: با داشتن ۱۳۸۰ خانه بهداشت در سراسر استان توانستیم ضریب محرومیت را در حوزه بهداشت و درمان کاهش بدهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "فروزان‌مهر" در مراسم آیین افتتاح مرکز تخصصی اورژانس عدالتیان در خراسان رضوی که امروز برگزار شد گفت: تلاش‌های گسترده‌ای در بخش بهداشت و درمان استان صورت گرفته است که به دنبال آن شاهد ارتقای شاخص‌های سلامت در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌های توسعه انسانی کشور در مقایسه با کشورهای منطقه از وضعیت خوبی برخوردار است افزود: اما تا رسیدن به نقطه ایده‌آل باید زحمات بیشتری کشید.

وی علت ارتقای شاخص‌های سلامت را اصلاح در روش عرصه خدمات عنوان کرد و افزود: امیدواریم با این شرایطی که به وجود آمده و تحولات در نظام جهانی در حوزه ارتباط انسان با محیط خود و نیاز آن به خدمات نوین پزشکی در حوزه بهداشت، درمان و سلامت بتوانیم تدابیر لازم را در نظر بگیریم.

فروزان‌مهر به ایجاد تغییرات در هرم سنی جمعیت کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه هرم سنی جمعیت به سمت سالمندی خواهد بود باید از الان تدابیر لازم اندیشیده شود تا زمینه خدمت‌رسانی مطلوب را فراهم کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم سطوح خدمات سلامت را افزایش دهیم باید مؤلفه‌های بسیاری را از جمله کارآیی، اثربخشی، عدالت و کیفیت در ارائه خدمات را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: شاید همزمانی دنبال کردن این مؤلفه‌ها کار دشواری باشد اما ضرورت آن‌ها اجتناب‌ناپذیر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز