خبرگزاری کار ایران

دیدار وزیر امور خارجه با آزادگان هلال احمر

کد خبر : ۱۰۸۵۸

این اتفاق شما را در مجامع بین‌المللی به عنوان قهرمانانی در عرصه کمک‌ رسانی انسان دوستانه معرفی کرد و در ایران الگو محسوب می‌شوید

ایلنا: وزیر امور خارجه در دیدار آزادگان جمعیت هلال احمر، این افراد را فخر کشور و اسلام دانست که توانستند در مسیری سخت و سنگین جلوه‌های صبر، استقامت و بشردوستی را کاملا بروز دهند.

به گزارش ایلنا، هفت نفر از مدیران و امدادگران جمعیت هلال‌احمر که پس از شصت و هفت روز اسارت در لیبی به کشور بازگشته‌اند، به همراه خانواده‌هایشان، با وزیرامور خارجه کشور دیدار کردند.

در این دیدار که در تالار امام خمینی (ره) وزارت امور خارجه برگزار شد، صالحی حضور در جمع آزادگان جمعیت هلال‌احمر را فرخنده بیان کرد و آزادی آنان را به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور تبریک گفت..

وزیر امور خارجه خطاب به هیئت آزاد شده جمعیت هلال‌احمر از بند گروگانگیران لیبیایی، گفت: شما برای خشنودی خدا و برادران مسلمان پا پیش گذاشتید و خدا اجر شما را حفظ و دوچندان کرد و شما را در فضایی قرار داد که برای جمهوری اسلامی کار کردید.

وی ادامه داد: این اتفاق شما را در مجامع بین‌المللی به عنوان قهرمانانی در عرصه کمک‌ رسانی انسان دوستانه معرفی کرد و در ایران الگو محسوب می‌شوید.

صالحی افزود: شما عزیزان فخر کشور و امت اسلام هستید چراکه در مسیر سخت شصت و هفت روز اسارت جلوه‌های صبر، استقامت و بشردوستی را کاملا بروز داده و به عنوان الگویی برای ما، امت اسلامی و جامعه بین‌المللی شده‌اید.

وزیر امور خارجه ادامه داد: فداکاری شما توانست تبلیغات سوء علیه ایران را کنار بزند و مردم لیبی به خوبی دریافتند که تعدادی ایرانی مظلومانه در بند قرار گرفته‌اند در حالیکه که هم و غم آن‌ها خدمت به برادران مظلوم و مسلمان لیبی بود.

صالحی ضمن اشاره به اینکه انقلاب اسلامی کشورمان در حیات ۳۴ ساله خود جلوه‌های گوناگونی از فداکاری را به دنیا عرضه کرده است، افزود: جنگ یکی از این جلوه‌ها و رشادتهای مردم ما بود که دنیا را در حیرت فرو برد.

وی ادامه داد: هجمه‌ای همه جانبه علیه کشوری شکل گرفت که تازه انقلاب کرده بود، لذا ارتش سازمان یافته‌ای نداشت و سپاه تشکیل نشده بود اما ایران مظلومانه ایستاد و اکنون می‌بینیم که ایران در کجا قرار دارد و آنهایی که اعمال ناجوانمردانه علیه ما داشتند و همدستان آن‌ها در کجا هستند.

وی همچنین از خدمات جمعیت هلال احمر در سومالی تقدیر کرد و گفت: کار در سومالی همچنان خوب پیش می‌رود و بر اساس توصیه مقام معظم رهبری جهت کمک به برادران و خواهران مسلمان سومالی، هلال‌احمر به خوبی این مسئولیت را پیش می‌برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز