خبرگزاری کار ایران

رئیس کل سازمان نظام پرستاری:

نارضایتی بسیاری از پرستاران از نحوه اجرای قانون ارتقای بهره وری

کد خبر : ۱۱۱۵۶

تا زمانی که همه این قوانین به طور کامل اجرا نشوند و تعداد کافی پرستار برای اجرای این قوانین در کشور نداشته باشیم، اعمال محدودیت‌ها درست نیست زیرا ما نمی‌توانیم حقوق و روزی پرستاران و پرسنل درمانی را با اجرای ناقص قوانین زیر پا بگذاریم.

ایلنا: رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: پرستاران بسیاری از بیمارستان‌ها از نحوه اجرای قانون ارتقای بهره وری گله‌مند هستند.

به گزارش ایلنا، غضنفر میرزابیگی افزود: اجرای قانون تعرفه گذاری لازمه اجرای کامل قانون ارتقای بهره وری و کاهش ساعت کاری پرستاران است اما هنوز این قانون اجرایی نشده است و با توجه به اینکه هنوز دو بند مهم قانون ارتقای بهره وری شامل بند مربوط به مشاغل سخت و زیان آور و اصلاح نظام پرداخت عملی نشده است، بنابراین مجریان قانون ارتقای بهره وری نباید در مورد محدودیتهای این قانون برای پرستاران سختگیری کنند.

وی اضافه کرد: متأسفانه بر خلاف اینکه قانون ارتقای بهره وری به عنوان امتیازی برای پرستاران و با هدف کاهش ساعت کاری و افزایش حقوق پرستاران بود در برخی مراکز درمانی مجریان این قانون با سختگیری بیش از حد نسبت به محدودیتهای این قانون مانند منع اشتغال همزمان در مراکز دولتی و خصوصی و منع اضافه کار بیش از ۸۰ ساعت برای پرستاران مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: البته در برخی مراکز درمانی پرستاران از نحوه اجرای این قانون ابراز رضایت می‌کنند اما مراکز دیگری هم هستند که به علت همین برخوردهای سلیقه‌ای، پرستاران گله‌مند شده‌اند.

میرزابیگی گفت: این مسائل هیچ ربطی به سیاستهای سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت ندارد اما متأسفانه برداشتهای سلیقه‌ای در سطح شبکه‌های بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها چنین مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی اضافه کرد: به همین منظور کارگروه مشترکی بین مسئولان وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری تشکیل شده که برای بررسی و رفع این مشکلات هر دو هفته یکبار و اخیراً هر هفته یکبار تشکیل می‌شود، در این کارگروه مشترک مسئولان سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت مشترکاً به این نتیجه رسیدیم که تا اطلاع ثانوی و اجرای کامل قانون ارتقای بهره وری و قانون تعرفه گذاری فعلاً محدودیتهای سقف ۸۰ ساعت اضافه کار، ساعت خواب شب و اشتغال همزمان در بیمارستانهای خصوصی اجرا نشود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: تا زمانی که همه این قوانین به طور کامل اجرا نشوند و تعداد کافی پرستار برای اجرای این قوانین در کشور نداشته باشیم، اعمال محدودیت‌ها درست نیست زیرا ما نمی‌توانیم حقوق و روزی پرستاران و پرسنل درمانی را با اجرای ناقص قوانین زیر پا بگذاریم.

وی ادامه داد: تا زمانی که راهکار جایگزین برای حل این مسئله پیدا نشده است و قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرا نشده است، جمع بندی وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری این است که محدودیتهای قانون ارتقای بهره وری اعمال نشود و امیدواریم مسئولان در سطوح اجرایی سراسر کشور این توصیه را جدی بگیرند و قانون ارتقای بهره وری را به عنوان امتیازی برای پرستاران در نظر بگیرند.

میرزابیگی گفت: برای بررسی بیشتر این موضوع قرار است طی هفته آینده یک جلسه چهارجانبه بین مسئولان معاونتهای درمان، معاونتهای توسعه منابع، دفا‌تر پرستاری دانشگاههای علوم پزشکی و مسئولان سازمان نظام پرستاری و هیئت مدیره‌های نظام پرستاری شهرستانه در تهران برگزار شود که امیدواریم به یک راهکار عملی برای حل کامل این مشکلات برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز