خبرگزاری کار ایران

وزیر سابق بهداشت در گفت و گو با ایلنا:

اختلاف فاحشی در درآمدهای پزشکی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۵

اختلاف فاحشی در تقسیم منابع در استان‌ها و شهرستان‌ها وجود دارد که این موضوع مشکلات عمده‌ای را ایجاد کرده است که موجب رنجش انسان می‌شود.

ایلنا:‌ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از اختلاف فاحشی که در درآمدهای پزشکی وجوددارد، انتقادکرد.

مسعود پزشکیان درگفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد چالش‌های پیش روی جامعه پزشکی، گفت: قدم اول برای جامعه پزشکی این است که از نظر علمی به افق‌هایی دست پیدا کنند که به یک الگو در دنیا تبدیل شوند که برای رسیدن به این مرحله چالش هایی پیش روی جامعه پزشکی است.

وی با تاکید براینکه رسیدن به چنین جایگاهی نیاز به تلاش روز افزون مسئولان دارد، افزود: اگرسیستم مناسب و کارآمد باشند به طور طبیعی جامعه پزشکی و مردم نیز از آن بهره خواهند برد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه سیستم بهداشت و درمان کشور نیاز به بازنگری و بازسازی دارد، افزود: نحوه مدیریت، پرداخت‌ها و تخصیص منابع مالی جامعه پزشکی با چالش‌هایی مواجه است.

پزشکیان در ادامه به اختلاف فاحشی که در درآمدهای پزشکی وجود دارد اشاره کرد و افزود: پزشکی که درمناطق محروم کار می کند علاوه براین اینکه درآمد کمی دارد از امکانات زندگی به اندازه کافی بهره‌مند نیست در حالی که یک پزشک درتهران یا کلان شهرهای دیگر از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار است و درآمدهای میلیونی و بی‌حساب و کتاب دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اختلاف فاحشی در تقسیم منابع در استان‌ها و در شهرستان‌ها نسبت به استان‌ها وجود دارد که این موضوع مشکلات عمده‌ای را ایجاد کرده است که موجب رنجش انسان می‌شود.

به گفته وی فرقی بین این پزشک و آن پزشک ازنظر تخصص و مهارت وجود ندارد اما بنا به شرایط در جایگاه‌های متفاوت قرار گرفته‌اند.

پزشکیان باتاکید بر اینکه اگر این شرایط را اصلاح نکنیم از غافله عقب می‌مانیم، افزود: همه از یک شرایط خوب صحبت می‌کنند در حالی که وقتی این گونه فکرشود دیگر جایی برای تلاش بیشتر نمی ماند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: به نظر می رسد هرکسی در جایگاه های مختلف نیاز به تغییر نگاه و رفتار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز