خبرگزاری کار ایران

کاهش درد عضلانی و مزمن گردن با تزریق بوتاکس

کد خبر : ۱۳۰۸۰

بوتاکس از طبقه داروهایی به نام نوروتوکسین بوده و هنگامی که به عضلات تزریق می‌شود سیگنال‌های عصبی که باعث سفت کردن عضلات می‌شود را مسدود می‌کند.

ایلنا: تزریق بوتاکس می‌تواند نقش بسزایی در بهبود گردن درد مزمن و سندروم درد می‌وفاسیال شانه داشته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از وب‌دا، نتایج یک مطالعه با تزریق بوتاکس به عضلات دردناک گردن و شانه گروهی از افراد در کالیفرنیا نشان داد که سم بوتولینوم از نوع تزریق (بوتاکس) می‌تواند در کاهش درد مزمن خلفی دوطرفه گردن و درد می‌وفاسیال شانه بسیار مؤثر باشد.

نتایج حاصل از این گزارش پس از انجام تزریق در مرحله اول و بهبود قابل توجه درد در افراد می‌افزاید که افراد مورد مطالعه در مرحله دوم آزمایش به دو گروه تصادفی تقسیم شدند و یک گروه دوباره تحت تزریق بوتاکس و گروه دیگر تحت تزریق دارونما به عضلات دردناک گردن و شانه قرار گرفتند.

براساس این گزارش محققان با ارزیابی شدت درد افراد و مقایسه دو گروه پس از تزریق افزودند که کاهش درد بیشتر و شدت درد کمتری در گروهی که تزریق بوتاکس را دریافت کرده بودند نسبت به گروهی که دارونما دریافت کرده بودند مشاهده شد و به طور کلی بوتاکس توانست نتیجه مطلوب‌تری به کیفیت زندگی آن‌ها نسبت به گروه دوم داشته باشد.

نتایج دیگر این مطالعه حاکی است درمان‌های سنتی برای تسکین درد شانه و گردن درد شامل استفاده از داروهای ضدالتهاب مانند ایبوپروفن و تاپروکسن، استروئید‌ها و شل‌کننده‌های عضلانی، درمان‌های فیزیکی و اصلاح رفتار در حرکت است که در بهترین حالت مزایای کاهش درد، گذرا و غیرقابل پیش‌بینی بوده و گروه استفاده کننده اغلب بهره چندانی نمی‌برند.

به گفته محققان، بوتاکس از طبقه داروهایی به نام نوروتوکسین بوده و هنگامی که به عضلات تزریق می‌شود سیگنال‌های عصبی که باعث سفت کردن عضلات می‌شود را مسدود کرده و با اثر طولانی مدت و پایدار‌تر نسبت به درمان‌های سنتی منجر به شل شدن عضلات و کاهش درد بیشتری می‌شود.

بوتاکس در پزشکی برای درمان قسمت‌های دردناک مانند سردردهای میگرنی، اسپاسم، دیستونی گردن استفاده می‌شود و نیز وسیله‌ای برای کاهش علائم خطوط اخم و چین و چروک صورت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز