خبرگزاری کار ایران

نماینده ورزقان در صحن علنی مجلس خبرداد:

بلاتکلیفی خانه‌های مسکونی زلزله زدگان با گذشت ۷۰ روز از زلزله

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۷

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از دولت خواست تا پرداخت وام‌های دامداران آسیب‌دیده زلزله را تسریع کرده و توزیع یک میلیون تومان وام معیشت را که در آن مشکل وجود دارد، به صورت عاجل پیگیری کرده و به مردم این منطقه اعاده کنند.

ایلنا: نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفت: علی‌رغم تلاش‌های بی‌وقفه مسئولان برای بازسازی این شهرستان و روستاهای آن، وضعیت تعداد بسیاری از خانه‌های مسکونی با گذشت ۷۰ روز از زلزله همچنان نامعلوم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الله ‌وردی دهقانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نابسامان زلزله زدگان اذربایجان شرقی تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور اگرچه ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند اما سالیانی دراز است که مردم قهرمان ایران را تحریم کرده و در برابر پیشرفت جمهوری اسلامی ایران چاره‌ای جز ترور دانشمندان مسئولان و مردم قهرمان ندارند، امروز نیز از حادثه طبیعی زلزله آذربایجان برای ایجاد تفرقه و فتنه سوء استفاده کردند، در حالیکه چیزی عایدشان نشد و در این زمینه شکست خوردند.

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در جمع زلزله زدگان و دیدار از مناطق زلزله‌زده افزود: از ارائه رهنمود‌ها و توصیه‌های لازم برای رسیدگی به امور زلزله‌زدگان تشکر و قدردانی می‌کنم و همچنین از مردم قهرمان ایران که محبت‌های بی‌دریغ خود را نثار مردم حادثه‌دیده آذربایجان کردند، بی‌‌‌نهایت سپاسگزارم.

دهقانی همچنین ضمن قدردانی از بازدید رئیس جمهور و ریاست مجلس شورای اسلامی، معاون اول رئیس جمهور و مسئولان کشوری و لشکری که تلاش‌های بی‌دریغ خود را برای حفظ امنیت و بازسازی این مناطق مبذول داشتند، تاکید کرد: در اینجا لازم می‌دانم تا از آقای نیکزاد وزیر راه و شهرسازی و تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مردم، مسئولان و روسای بنیادهای مسکن اصفهان، گلستان، قزوین و آذربایجان‌شرقی که مسئولیت بازسازی مناطق زلزله‌زده را برعهده داشتند، نیز تشکر کنم.

دهقانی با بیان وسعت و حجم صدمات وارده به ورزقان که مرکز زلزله بوده است، گفت: علی‌رغم تلاش‌های بی‌وقفه مسئولان برای بازسازی شهرستان و روستاهای آن، وضعیت تعداد بسیاری از خانه‌های مسکونی با گذشت ۷۰ روز از زلزله همچنان بلاتکلیف است که بر این اساس از مسئولان بنیاد مسکن خواستاریم که تکلیف تامین مسکن موقت و دائم مردم این منطقه را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: همچنین از مهندس تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که مسئولیت تامین مسکن موقت و دائم مردم این منطقه را برعهده دارد، خواهشمندیم تا با توجه به سرمای هوا اقدامات عاجل برای جمع‌آوری چادر‌ها و اسکان مردم در مسکن‌های موقت را فراهم کند.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به اینکه مسکن‌های فعلی و اضطراری کنونی بیش از ۴۵ روز نمی‌تواند دوام بیاورد و با توجه به اینکه ۷۰ روز از زلزله گذشته است و با بیان اینکه فضای مناسبی برای اجاره مسکن در شهرستان ورزقان وجود ندارد، از مسئولان درخواست کرد تا در این شهرستان تکلیف اسکان ۸۵۰ خانوار را مشخص کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از دولت خواست تا پرداخت وام‌های دامداران آسیب‌دیده زلزله را تسریع کرده و توزیع یک میلیون تومان وام معیشت را که در آن مشکل وجود دارد، به صورت عاجل پیگیری کرده و به مردم این منطقه اعاده نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز