خبرگزاری کار ایران

برخی از مسمومیت‌ها به سرطان می‌رسند

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۰۸

فلزات سنگین از جمله سرب و کادمیم، برخی افزودنی‌های شیمیایی غیرمجاز و داروهایی که درون گوشت‌ها استفاده می‌شود، از موادی هستند که مسمومیت‌های مزمن ایجاد می‌کنند.

ایلنا: مسمومیت‌های حاد که علایم آن‌ها زود نمایان می‌شود چندان مشکلی ایجاد نمی‌کنند و بزرگ‌ترین مشکل در حوزه مسمومیت‌های مزمن است که در جامعه رو به افزایش هستند.

به گزارش ایلنا، کار‌شناس مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر اینکه علایم مسمومیت‌های مزمن دیر نمایان می‌شود و مشکلات زیادی ایجاد می‌کنند، اظهار کرد: این مسمومیت‌ها علایم خاصی ندارند و تا سال‌ها اثری از خود نشان نمی‌دهند و بعد‌ها ممکن است موجب سرطان شوند.

اعظم شمشیری گفت: مهم‌ترین مسمومیت‌های غذایی ناشی از استافیلوکوک‌ها و غذاهای ناقل آن‌ها هستند، البته غذاهای پخته‌شده‌ای که مدتی در دمای محیط یا یخچال نگه‌داری شده و بدون گرم کردن استفاده می‌شوند نیز مسمومیت زیادی ایجاد می‌کنند.

وی افزود: باکتری‌ها در دمای یخچال نیز قابلیت رشد دارند و غذایی که دوباره مصرف می‌شود باید تا دمای ۷۴ درجه سانتی‌گراد گرم شود و در غیر این صورت ممکن است مسمومیت ایجاد کند. این گونه مسمومیت‌ها خود محدوده شونده هستند و پس از ۲۴ ساعت بهبود می‌یابند و‌گاه خود فرد نیز متوجه مسمومیت نمی‌شود.

شمشیری تصریح کرد: همچنین اگر فردی که در تهیه شیرینی‌های‌تر دست دارد ناقل این باکتری باشد به راحتی می‌تواند موجب انتقال باکتری شود.

این کار‌شناس تغذیه بیان کرد: فلزات سنگین از جمله سرب و کادمیم، برخی افزودنی‌های شیمیایی غیرمجاز و داروهایی که درون گوشت‌ها استفاده می‌شود، از موادی هستند که مسمومیت‌های مزمن ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی مسمومیت‌ها اجتناب‌ناپذیر است، گفت: سرب به وضوح در هوا، خاک و محیط اطراف وجود دارد و بسیاری از خاک‌ها نیز حاوی کامیم هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز