خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در بازدید از غرفه ایلنا؛

واحدهای مسکونی اقشار ضعیف جامعه فاقد امنیت است

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۰۸

جهت جلوگیری از بروز دوباره آتش سوزی در چادر‌ها تذکرات لازم به اداره برق و مردم داده‌ایم که اداره برق باید یک همت و جدیت لازم را در این زمینه به کار بگیرد چراکه اقدامات صورت گرفته از این اداره سرعت لازم را با توجه به سردی هوا ندارد.

ایلنا:رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: هزینه بازسازی پس از حادثه ۱۰ برابر هزینه کنترل حوادث قبل از رویداد است و علاوه بر این خسارت‌های سنگین مالی خسارت‌های جانی جبران ناپذیری به مردم و شهروندان وارد می‌شود.

محمود مظفر در بازدید از غرفه ایلنا در پاسخ به همکاری سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی با هلال احمر تصریح کرد: نیروهای امدادی حاضر در صحنه حادثه اشکالات و ایرادات را به طور واضح و کامل می‌بینند لذا توقع ما از مسئولان این است که حرف ما را جهت ارتقا سطح امنیت شهروندان گوش دهند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در رابطه باتکرار حوادث و اتفاقات در کشور گفت: بسیاری از حوادث از جمله سیل بهبهان وسیل در بهشهر ناشی از عدم مناسب سازی و بهسازی مناطق حساس از جمله رودخانه‌ها و تخریب رویش گیاهی این مناطق است و تا زمانی که این نکات دیده و رعایت نشود حوادث با خسارت بیشتر تکرار و اتفاقات ناگواری را پدید می‌آورد.

مظفر در رابطه با همکاری فرمانداری‌ها و استانداری‌ها در کنترل حوادث طبیعی تاکید کرد: بیشترین علت وقوع حوادث عدم رعایت نکات عمرانی است که باید در پروژه‌های عمرانی به مصالح مناسب و روش‌های مدرن و نوین توجه کرد.

وی ادامه داد: سازمان‌های مرتبط با پروژه‌های عمرانی به مردم تسهیلات ارزان تری جهت ایمن سازی محل سکونت ارائه دهند چرا که روستاییان و اقشار ضعیف جامعه نمی‌توانند هزینه‌های سنگین این حوزه را تامین کنند در نتیجه واحدهای مسکونی این افراد فاقد امنیت است.

رئیس سازمان و نجات هلال احمر ضمن تاکید بر اهمیت ایمن سازی و مقاوم سازی شهر‌ها در قبل از بروز حوادث گفت: هزینه بازسازی پس از حادثه ۱۰ برابر هزینه کنترل حوادث قبل از رویداد است و علاوه بر این خسارت‌های سنگین مالی خسارت‌های جانی جبران ناپذیری به مردم و شهروندان وارد می‌شود.

وی در رابطه با خدمات سازمان به مناطق زلزله زده آذربایجان اظهار کرد: با توجه به سرد شدن هوا, لباس‌های گرم، چادرهای مناسب، وسایل گرمایشی مناسب برای زلزله زدگان در نظر گرفته‌ایم.

مظفر ادامه داد: جهت جلوگیری از بروز دوباره آتش سوزی در چادر‌ها تذکرات لازم به اداره برق و مردم داده‌ایم که اداره برق باید یک همت و جدیت لازم را در این زمینه به کار بگیرد چراکه اقدامات صورت گرفته از این اداره سرعت لازم را با توجه به سردی هوا ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز