خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بهزیستی كشور:

قاون جامع حمایت از معلولان ۱۲ آذر به مجلس می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۱۶

در بازنگری طرح استخدام معلولان قرار شده است با توجه به نرخ ورود و ظهور معلولیت در جامعه ما حق ۵ درصدی استخدام معلولان را به جای ۳ درصدی پیشنهاد کنیم.

ایلنا: رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: هفته گذشته به همراه فراکسیون دفاع از حقوق معلولان درمجلس شورای اسلامی جلسه‌ای داشتیم و قرار شد که ۱۲ آذرماه این طرح تقدیم به مجلس شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایون هاشمی در حاشیه رونمایی از نخستین سری کتاب‌های زندگی در جمع خبرنگاران گفت: برنامه‌های خوبی در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی در مهدکودک‌ها در نظر گرفته‌ایم که امسال نیز این آموزش‌های سه گانه زندگی را در مجلات در بازده زمانی مشخص هر سه ماه یکبار دردستور کار قرار داده‌ایم.

وی در رابطه با محتوای این کتاب‌ها و مجلات گفت: این کتاب‌ها پیام زندگی و سنت‌ها و بحث‌های دینی و مذهبی را به عموم مردم آموزش می‌دهند که این نشریات در قالب ۱۲۰ عنوان کتاب به چاپ می‌رسد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در رابطه با اهمیت محتوای کتاب و مجلات در راهنمایی سبک و روش زندگی خاطرنشان کرد: این کتاب‌ها به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که پدران و مادران می‌توانند با مطالعه آن در تربیت کودکان روش‌های مناسب و علمی را به کار گیرند.

وی در مورد آموزش مربیان مهدکودک و پیش دبستانی خاطرنشان کرد: این مرکز جهت آموزش مربیان مهدکودک و پیش دبستانی به فعالیت خود ادامه می‌دهد که علاوه بر این مرکز ما دانشگاه‌های علمی کاربردی تحت نظر سازمان را در نظر گرفته‌ایم که یکی از رشته‌های این دانشگاه‌ها کاردانی مربیان مهد و پیش دبستانی است که خوشبختانه با موفقیت روبرو بوده‌ایم به طوری که در بسیاری از مراکز این مربیان مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در رابطه با قانون جامعه حمایت از معلولان تاکید کرد: هفته گذشته به همراه فراکسیون دفاع از حقوق معلولان درمجلس شورای اسلامی جلسه‌ای داشتیم و قرار شد که قبل از روز جهانی معلولان ۱۲ آذرماه این طرح تقدیم به مجلس شود.

هاشمی در رابطه با طرح استخدام ۳ درصدی معلولان بیان کرد: به جز آموزش و پرورش همه دستگاه‌ها از این طرح استقبال کردند و وزارت نیرو با عنوان آخرین دستگاه موافقیت خود را با این طرح اعلام کرد که بنابر این طرح قرار شد تا معاونت انسانی ریاست جمهوری قبل از استخدام ‎ْ، سهم معلولان را در استخدام اعلام کند و ما براساس این اعلام، درخواست استخدام را به سایر استان‌ها فراخوان کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در بازنگری این طرح قرار شده است با توجه به نرخ ورود و ظهور معلولیت در جامعه ما حق ۵ درصدی استخدام معلولان را به جای ۳ درصدی پیشنهاد کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز