خبرگزاری کار ایران

توسط وزیر بهداشت صورت گرفت؛

ابلاغ سند نظام دارویی کشور به دانشگاه‌های علوم پزشکی

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۱۹

توسط وزیر بهداشت سند نظام دارویی کشور به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد.

ایلنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سند نظام دارویی کشور را به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، دکتر مرضیه وحید دستجردی در این ابلاغیه با بیان اینکه تقویت و ارتقای ارائه خدمات حوزه سلامت به ویژه در زمینه خدمات دارویی مشارکت جدی داروسازان را می‌طلبد، خاطرنشان کرده است: ارائه مراقبت‌های دارویی و رویارویی با بیماران، چالش‌های اخلاقی متعددی را در پیش روی داروسازان قرار می‌دهد. از سوی دیگر حجم بالای مبادلات مالی در سیستم دارویی کشور این حرفه را به یک حرفه اقتصادی تبدیل کرده است به نحوی که رشته داروسازی از یک سو به صنعت و از سوی دیگر با مفاهیم و ملاحظات حرفه‌ای آمیخته شده است.

وی افزود: رویکرد جامع نگرانه به مفاهیم اخلاق داروسازی، مستلزم در نظر گرفتن اخلاق صنعت داروسازی و نیز اخلاق حرفه‌ای در این رشته است. لذا به منظور نهادینه سازی مفاهیم اخلاقی در ابعاد صنعتی و ابعاد ارائه خدمات حرفه داروسازی، سند جامع اخلاق نظام دارویی کشور در شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت با همکاری مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین و در کارگاه‌های متعدد توسط صاحبنظران و نمایندگان صنعت داروسازی کشور و اساتید گرانقدر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مورد نقد و ارزیابی قرار گرفت و پس از اصلاح در شورایعالی اخلاق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصویب گردید.

وزیر بهداشت در ادامه این ابلاغیه اظهار داشت: انتظار می‌رود این سند که مشتمل بر پنج راهنما و کداخلاقی است در عرصه‌های مختلف صنعت داروسازی کشور مورد توجه متخصصان و صاحب نظران قرار گرفته و مبنایی برای تصمیم گیری و سیاستگذاری‌های کلان در این حیطه گردد. امید است با عنایات خداوند متعال و همت کلیه مسئولان شاهد اعتلای مفاهیم اخلاق حرفه‌ای در حیطه‌های مختلف نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز