خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

تعداد مبتلایان به ایدز در کشور بیشتر از آمارهای رسمی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۷۰

عمده ترین بیماری در گروه بیماریهای غیر واگیر ایدز است که در کشورهای در حال توسعه شیوع بیشتری دارد و رو به رشد است.

ایلنا – ساری:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: عمده ترین بیماری در گروه بیماریهای غیر واگیر ایدز است که در کشورهای در حال توسعه شیوع بیشتری دارد و رو به رشد است.

به گزارش ایلنا از ساری، محمدرضا میرزایی با بیان اینکه شیوع این بیماری از طریق راههای جنسی رو به افزایش است، تصریح کرد: اطلاع رسانی و شناساندن ابعاد مختلف این بیماری به مردم- جلب مشارکتهای مردمی و دستگاههای مرتبط از اهداف نامگذاری هفته ایدز محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارهای موجود 24 هزار و 250 نفر در کشور به این بیماری مبتلا هستند، اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود تا اول مهرماه امسال 273 بیمار HIVمثبت در مازندران وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه این آمارها تصادفی جمع آوری شده، گفت: تعداد مبتلایان به HIVمثبت، بیشتر از این است.

وی با اشاره به اینکه در هفته ایدز سعی می شود پژوهشگران-کودکان-دانش آموزان- مادران و زنان و تمام اقشار جامعه را درگیر کنیم، اظهارداشت: بهزیستی،آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمرو ورزش و جوانان بیشترین نقش را در معرفی و شناساندن این بیماری به مردم دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز